• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad är unikt med Sambla?

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 581
Mottagna reaktioner
1 726
Poäng
1 117
Hej på er

Var i kontakt med Sambla och ställde då några frågor angående deras förmedling av lån, vad är unikt med Sambla frågade jag.

Svaret: De kontaktar alla som ansöker, vid denna kontakt kan de svara på frågor och hjälper till med just din ansökan, om möjligt förbättra den (för fler och bättre anbud). Det kan tex handla om att ta bort eller lägga till lån som man vill samla lån. Varför man fick avslag. Just samla lån är det de gör främst enligt Sambla, därav specialkompetens.

Kanske vore något för Lånforums medlemmar att testa? Ett tips är att ha frågorna klara innan ansökan.

Kom och tänka på hur populär denna tråd blev, kanske kan Sambla fortsätta på spåret: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/vill-du-få-hjälp-med-uc-låneansökning-eller-samlingslån.6885/
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 581
Mottagna reaktioner
1 726
Poäng
1 117
Exempel på frågor Sambla kan svara på (jag tog bara tre som dök upp):
  • Hur mycket av sin årsinkomst kan man generellt låna upp just nu? (Svar feb 2019: Ca 1-1,5ggr årsinkomst. Beroende på anställningstid och anställningsform. )
  • Vid stora summor lönar det sig att splitta beloppet hos två kreditgivare? Hur gör man på bästa sätt rent praktiskt. (Svar feb 2019: Ja, man kan splitta mellan 2 långivare men då måste man ansöka 45 dagar senare med ny kreditupplysning)
  • Man kan givetvis även dubbelkolla vanliga frågor som: vad blir min månadskostnad och hur mycket kommer jag betala i ränta varje månad. Så slipper man leta i avtalet.
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 072
Mottagna reaktioner
13 292
Poäng
8 917
Finns det någon bank som inte Sambla har men som finns hos Lendo/Advisa?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 072
Mottagna reaktioner
13 292
Poäng
8 917
Jag har anlitat Lendo och Advisa för två stora lån. Nu är Sambla nästa bank som jag tänkte ta hjälp utav i april när jag ska låna 500.000 x 2.
Men vidarbefodra gärna frågan om det finns en bank som Sambla inte har som Lendo/Advisa har.
Någon på forumet kanske vet det & får då gärna svara.
 

Joakim

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag har anlitat Lendo och Advisa för två stora lån. Nu är Sambla nästa bank som jag tänkte ta hjälp utav i april när jag ska låna 500.000 x 2.
Men vidarbefodra gärna frågan om det finns en bank som Sambla inte har som Lendo/Advisa har.
Någon på forumet kanske vet det & får då gärna svara.

Hur ska du göra när du ansöker 500.000x 2 i april? Göra ansökan samtidigt eller hur gör man? Hur bra förutsättningar måste man ha för att få 500.000 beviljat tror du?
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
2 uc kommer registreras eftersom det är olika företag, så ansöker du hos advisa på morgonen tex och sedan på sambla så kommer de ta en kreditupplysning vardera, det som är bra är att du har då 62 banker totalt sett som ser på din ansökan, lägg därtill till mina banker som jag har så är vi uppe i 75! Inte illa på bara 3 upplysningar isåfall! Lycka till ! :D
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Finns det någon bank som inte Sambla har men som finns hos Lendo/Advisa?

Tror Lendo har PayEx, Big Bank och Villabanken som Sambla inte har. Advisa har nog åtminstone SEB och Bank Norwegian som Sambla inte har. Sambla har Fellow finance som varken Advisa eller Lendo har. Med betoning på tror!

Har gjort en sammanställning på detta på min dator, men den kommer jag inte åt nu. Jag har för mig att jag såg Advisa som ett bättre alternativ än Lendo då Sambla hade fler banker gemensamt med Lendo, och att Advisa då skulle ge mig fler nya banker att få förslag från.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 072
Mottagna reaktioner
13 292
Poäng
8 917
Tror Lendo har PayEx, Big Bank och Villabanken som Sambla inte har. Advisa har nog åtminstone SEB och Bank Norwegian som Sambla inte har. Sambla har Fellow finance som varken Advisa eller Lendo har. Med betoning på tror!

Har gjort en sammanställning på detta på min dator, men den kommer jag inte åt nu. Jag har för mig att jag såg Advisa som ett bättre alternativ än Lendo då Sambla hade fler banker gemensamt med Lendo, och att Advisa då skulle ge mig fler nya banker att få förslag från.

Verkligen matnyttig information. Uppskattas. Får du loss den listan dra gärna upp den på forumet ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp