• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad exakt gör en bedrägerispärr på UC?

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477

"Bedrägerispärren förhindrar att det går att ta en kreditupplysning på dig hos angivna kreditupplysningsföretag. Företag som omfattas är; UC AB, Bisnode AB, Creditsafe i Sverige AB, Decidas Info AB, Syna AB."


... jag har satt in bedrägerispärr på min UC - men jag är fortfarande lite konfys om _vad_ det skyddar mot gällande förfrågningar. Ska jag tolka det rakt av som så att en kreditförfrågan (oavsett vem) blir spärrad hos samtliga som nämns i den citerade texten ovanför? Är det lika med att låt oss säga random bolag jag är skyldig pengar (Intrum, Marginalen, Sergel osv) i min skuldsanering nu inte kan få fram information om mig och min inkomst? Eller ... hur ska jag tolka det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 278
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Den gäller i två veckor, för förlängning behöver du skicka in polisanmälan om bedrägeri.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp