• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad finns det för möjligheter? Tips?

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hej!
Min sambo har hjälpt mig många gånger o lösa skulder som jag dragit på mig pga mitt spelande. Hon har tagit flertalet lån åt mig som jag betalar på varje månad. Har dock lite småskvättar kvar som jag skulle vilja bli av med för att vi ska få en bättre ekonomi. Behöver få loss mellan 100-150 tusen och hon vill hjälpa mig.
Frågan är om det ens är lönt att söka och isåfall vart?
Ska man kolla om man kan höja befintliga lån lr vända sig till Lendo/Advisa?
Blir ju dumt när hon ska fylla i vad hon betalar för sina skulder för hon betalar ju egentligen ingenting då jag gör det varje månad, dock ser ju inte bankerna det.
Jag har en UCrisk på 73% så kan ju omöjligt stå med på nåt:)

Hennes förutsättningar är följande:
Inkomst 362000kr/år

Blancolån 7st
Tot: 917000kr
Kostnad: ca 12000kr/mån

Inga betalningsanmärkningar
Riskprognos på UC 6,8%
7st förfrågningar senaste 12mån

Hon har aldrig varit sen med en räkning i hela sitt liv och har fast jobb sen tio år tbx.

Vad tror ni? Tips?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
N

Nyfikentill1000

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Min sambo har hjälpt mig många gånger o lösa skulder som jag dragit på mig pga mitt spelande. Hon har tagit flertalet lån åt mig som jag betalar på varje månad. Har dock lite småskvättar kvar som jag skulle vilja bli av med för att vi ska få en bättre ekonomi. Behöver få loss mellan 100-150 tusen och hon vill hjälpa mig.
Frågan är om det ens är lönt att söka och isåfall vart?
Ska man kolla om man kan höja befintliga lån lr vända sig till Lendo/Advisa?
Blir ju dumt när hon ska fylla i vad hon betalar för sina skulder för hon betalar ju egentligen ingenting då jag gör det varje månad, dock ser ju inte bankerna det.
Jag har en UCrisk på 73% så kan ju omöjligt stå med på nåt:)

Hennes förutsättningar är följande:
Inkomst 362000kr/år

Blancolån 7st
Tot: 917000kr
Kostnad: ca 12000kr/mån

Inga betalningsanmärkningar
Riskprognos på UC 6,8%
7st förfrågningar senaste 12mån

Hon har aldrig varit sen med en räkning i hela sitt liv och har fast jobb sen tio år tbx.

Vad tror ni? Tips?


Jag vill inte vara moral-tant, jag har själv problem med spel osv.. Men din sambo borde definitivt inte försöka få fler lån åt dig. Oavsett om du har slutat spela eller ej..

Jag har gjort precis tvärt emot dig, hållt allt till mig själv under alla år för att vara säker på att min sambo inte ska påverkas oavsett vad som händer med min egen ekonomi..

917000.. ?
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Vet att det är mkt pengar men detta görs ju för att VI ska få en bättre ekonomi tillsammans. Skulderna betalar ju jag.
Summan är egentligen skitsamma då det garanterat är fler här inne som sitter på större skulder.
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
166
Poäng
347
Har hon tagit 917.000 i lån för dig?? Jag mår dåligt över 150.000 som min sambo tagit för mig. . Vilka lån har hon ? Remember brukar vara ganska generös..
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Mm, har haft skulder till lite skumma typer där räntan stuckit iväg.
Klart jag tycker det är jobbigt oxå, sjukt mkt pengar.
Ja, hon har där redan...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag vill inte vara moral-tant, jag har själv problem med spel osv.. Men din sambo borde definitivt inte försöka få fler lån åt dig. Oavsett om du har slutat spela eller ej..

Jag har gjort precis tvärt emot dig, hållt allt till mig själv under alla år för att vara säker på att min sambo inte ska påverkas oavsett vad som händer med min egen ekonomi..

917000.. ?
Håller helt med dej, det var så mina ekonomiska problem startade för många herrans år sedan. Lånen betalades gemensamt så länge kärleken höll, sedan stod jag där ensam med lånen och lång näsa...
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
166
Poäng
347
Mm, har haft skulder till lite skumma typer där räntan stuckit iväg.
Klart jag tycker det är jobbigt oxå, sjukt mkt pengar.
Ja, hon har där redan...

Okej,
Har hon haft det en tid så kan hon prova höja där .
 

burton

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 Maj 2016
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Håller helt med dej, det var så mina ekonomiska problem startade för många herrans år sedan. Lånen betalades gemensamt så länge kärleken höll, sedan stod jag där ensam med lånen och lång näsa...
Vi har varit tillsammans i 12år o har en son på 10år så kärleken kommer inte försvinna. Vi är närmre varann nu när allt kommit fram än vi va innan och kärleken blomstrar som aldrig förr.
Men självklart kan det hända saker i framtiden men vi har såklart skrivit ett skuldebrev på det här ifall nåt händer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp