• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad gäller vid spärr som hävts?

nujävlar

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag hade spärr hos en långivare vad det gäller snabblån. Jag hade satt en permanent spärr som aldrig fick tas bort, men ni vet hur man fungerar när man är i klorna på speldjävulen så jag fick bort den - trots att jag hade som krav att de aldrig fick ta bort den.

Vad gäller nu? Jag har inga problem att återbetala kapitalbeloppet, men då jag anser de gjort fel när de lyfte spärren så är jag inte intresserad av betala varken ränta el avgifter. Vad är meningen med en livstidsspärr om de ändå lyfter bort den.

De köper inte mina argument, men jag anser ju ha ett case här. Handlar inte utlåning om ansvarstagande från långivaren också?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Nja.
Om du blir livstids spärrad på en bar och sen får komma in ändå, då får du inte dricka gratis hela natten för att dom är sjyssta och häver din spärr till att komma in.
Absurd tanke :D
 

nujävlar

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fast jag har ju tänkt återbetala kapitalbeloppet. Däremot ränta och avgifter?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Det har ju kostat dom tid etc.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag har spärrat alla skitlån men kan ta ut på flera så man får ta eget ansvar trots att man lägger en livstidsspärr. Står ändå summan man hade innan till förfogande, så använd bara det i extrema nödfall, t.ex. för att förhindra en anmärkning. Då kan 2000 kr vara värt, annars akta dig.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag tror det bara är att snällt betala för att man varit där och tagit ut igen.
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Jag hade spärr hos en långivare vad det gäller snabblån. Jag hade satt en permanent spärr som aldrig fick tas bort, men ni vet hur man fungerar när man är i klorna på speldjävulen så jag fick bort den - trots att jag hade som krav att de aldrig fick ta bort den.

Vad gäller nu? Jag har inga problem att återbetala kapitalbeloppet, men då jag anser de gjort fel när de lyfte spärren så är jag inte intresserad av betala varken ränta el avgifter. Vad är meningen med en livstidsspärr om de ändå lyfter bort den.

De köper inte mina argument, men jag anser ju ha ett case här. Handlar inte utlåning om ansvarstagande från långivaren också?
nog bara atg betala och vara glad. handlar ju om eget ansvar med där. är dem då snälla och lyfter den så kan man inte klaga att man får betala sen med
 

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
108
Poäng
297
En kreditgivare är inte tvungen rent juridiskt att spärra en person på dennes begäran. Jag tror nog företagen erbjuder en spärr som en service gentemot kunderna. Om du kan lägga en spärr hos dom så bör de inte kunna neka dig att häva den, det är liksom du som äger spärren. Tror inte att du kan vinna något rent juridiskt på detta. Du ses som betalningsskyldig enligt det ingångna avtalet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp