• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad gör man nu? Trada eller sluta.

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Har skapat skulder på 1 miljon 260 tusen kronor just nu, de kommer urarta rejält... Gjorde precis av med min december lön efter att ha tradat upp den till 54.000 kronor. Är helt uppgiven och kommer inte trada mer, kommer inte fortsätta som jag gjort. Hela jag är helt slut av att ha kört på 260-280 timmar varje månad, en månad så mycket som 320 timmar i över två års tid. Har inte tagit semesterdagar på över 3,5 års tid. Jag förstår inte vad jag ska göra. Allt kommer hamna hos kronofogden då ekvationen inte går ihop. Jag har inga sidoinkomster från tradingen och kommer inte jobba lika mycket, så de utgifter jag har på en 35.000 kronor varje månad kommer inte kunna betalas. Vad gör man på om dagarna på existensminimum när hela lönen har blivit utmät? Vad gör man när man inte arbetar(om man bara jobbar heltid) eller tradar med sin tid? Är 31 år gammal och har förstört mitt liv. Borde man bara sluta jobba helt, skita i allt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Har skapat skulder på 1 miljon 260 tusen kronor just nu, de kommer urarta rejält... Gjorde precis av med min december lön efter att ha tradat upp den till 54.000 kronor. Är helt uppgiven och kommer inte trada mer, kommer inte fortsätta som jag gjort. Hela jag är helt slut av att ha kört på 260-280 timmar varje månad, en månad så mycket som 320 timmar i över två års tid. Har inte tagit semesterdagar på över 3,5 års tid. Jag förstår inte vad jag ska göra. Allt kommer hamna hos kronofogden då ekvationen inte går ihop. Jag har inga sidoinkomster från tradingen och kommer inte jobba lika mycket, så de utgifter jag har på en 35.000 kronor varje månad kommer inte kunna betalas. Vad gör man på om dagarna på existensminimum när hela lönen har blivit utmät? Vad gör man när man inte arbetar(om man bara jobbar heltid) eller tradar med sin tid? Är 31 år gammal och har förstört mitt liv. Borde man bara sluta jobba helt, skita i allt?

Du är ung så skita i allt känns drastiskt. Börja med att kartlägga om du på något sätt kan betala skulderna med schyssta avbetalningsplaner. Vad har du för lön? Vem/vilka är du skyldig? I värsta (bästa fall för lärdomen) fall blir det utmätning av lön och ev annan egendom och ev kan du söka skuldsanering senare och komma undan med att kunna starta om senast vid 40.

Ja, vad kan man göra med existensminimum? Finns många med bra tips på detta forum.
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Jag har ingen fast tjänst utan lever på timmar, från flera arbetsgivare. Tjänar cirka 160 kronor i timmen i grundlön. Sen finns det obtillägg och övertid om jag jobbar annat än dagtid eller heltid. En heltid dagtid är cirka 27000 kronor före skatt
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har skapat skulder på 1 miljon 260 tusen kronor just nu, de kommer urarta rejält... Gjorde precis av med min december lön efter att ha tradat upp den till 54.000 kronor. Är helt uppgiven och kommer inte trada mer, kommer inte fortsätta som jag gjort. Hela jag är helt slut av att ha kört på 260-280 timmar varje månad, en månad så mycket som 320 timmar i över två års tid. Har inte tagit semesterdagar på över 3,5 års tid. Jag förstår inte vad jag ska göra. Allt kommer hamna hos kronofogden då ekvationen inte går ihop. Jag har inga sidoinkomster från tradingen och kommer inte jobba lika mycket, så de utgifter jag har på en 35.000 kronor varje månad kommer inte kunna betalas. Vad gör man på om dagarna på existensminimum när hela lönen har blivit utmät? Vad gör man när man inte arbetar(om man bara jobbar heltid) eller tradar med sin tid? Är 31 år gammal och har förstört mitt liv. Borde man bara sluta jobba helt, skita i allt?
Kände också så som du men jag är betydligt äldre.
Livet är inte kört visst det blir jobbigt med pengar o vända o vrida på örena.
Men ge inte upp du är ung och hinner få ett bra liv om du tar tag i detta nu.
Blir tufft några år men samtidigt lär man sig att handskas med pengar o blir mer ekonomisk.
Förut gick jag bara o köpte saker utan att tänka till nu är det annorlunda.
Måste planera varje dag hur pengarna ska räcka till.
Haft både ett spelberoende o överkonsumtion tidigare så mina skulder idag är miljonen och har löneutmätning.
Kommer ansöka om skuldsanering längre fram när leasing bil försvinner har till oktober kvar och det blir för dyrt att lösa den tidigare än avtalet.
Så ge inte upp livet är inte kört:)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag har ingen fast tjänst utan lever på timmar, från flera arbetsgivare. Tjänar cirka 160 kronor i timmen i grundlön. Sen finns det obtillägg och övertid om jag jobbar annat än dagtid eller heltid. En heltid dagtid är cirka 27000 kronor före skatt
Och du för alltid behålla en minibelopp för försörjning.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det finns ju en massa roliga saker du kan hänge sig åt som inte kostar nu när tiden är i dina händer.
* Du kan matblogga och instagramma bra billig mat som du lagat, känner folk som tjänar på det som gör lyxig mat men om du drar in lite på ads och sånt placerat på bloggen m.m. Varför inte?
Tips på namn: torftigmat.blogg, ekonomiskmiddag.blogg, nyttigtochbilligt.. osv.
* Skriv en bok om trading och hur det förändrade ditt liv. Kanske en kapitelbok där du jämför alla månader i år med månaderna 2019, hur ditt liv förändrats. Det är så mycket skimmer kring trading. Tips på namn: Att förlora i tid, Trading utan gränser, Den största lyckan är att falla.
* Börja hjälp andra på något sätt, föreläsa, skriva krönikor, upplysa.
* Gör konst av saker som enbart är hittat gratis och sälj. Fota med mobilkameran, kolla om det finns någon bloggportal med gratis funktion för kundvagn (tveksamt men...) marknadsför det som ”walking towards a sustainable future with our discarded belongings born a new”
* Låna böcker och läs, för nöjes skull eller för att lära dig nya saker. Eventuellt ett språk?
Plus - var ute i naturen mycket. :)
Bara lite snabbt, måste fixa själv med grejer. Lycka till med allt.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Beror skulderna på spekulationer på börs/motsvarande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp