• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Idag fick ja brev om redogörelse för inkomster o utgifter. Står att ja ska fylla i sambons lön o person nr o sånt...meb har inte full koll på allt de samt att min sambo inte vet om detta...skäms så.

Min skuld är på 7 tusen. Ska betala in 2 tusen idag så då är de 5 tusen kvar. Kan dom inte bara dra av de i feb lönen...får ut 17 tusen då.

Står på papperet att om man inte lämnar in dessa uppgifter så kan de bli så att kronofogden drar ett för högt belopp....men kan ja inte låta dom göra de då??? Får ut 17 i feb o dom kommer dra ca 5 tusen i feb då..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Man kommer räkna på en schablonhyra och att din sambo har samma inkomst som dig
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Idag fick ja brev om redogörelse för inkomster o utgifter. Står att ja ska fylla i sambons lön o person nr o sånt...meb har inte full koll på allt de samt att min sambo inte vet om detta...skäms så.

Min skuld är på 7 tusen. Ska betala in 2 tusen idag så då är de 5 tusen kvar. Kan dom inte bara dra av de i feb lönen...får ut 17 tusen då.

Står på papperet att om man inte lämnar in dessa uppgifter så kan de bli så att kronofogden drar ett för högt belopp....men kan ja inte låta dom göra de då??? Får ut 17 i feb o dom kommer dra ca 5 tusen i feb då..
De tar ju inte hänsyn till hur stor skuld du har utan det kommer dras samma summa från din lön varje månad.
Självklart ska du skicka in era uppgifter, nåt annat vore dumt. Och vad jag förstått har du problem mer eller mindre varje månad med dina skulder så se det positivt med löneutmätning, du kommer bli av med skiten nu.
Och du lär nog släppa dina andra skulder också för dom har du inga pengar till.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
B
Idag fick ja brev om redogörelse för inkomster o utgifter. Står att ja ska fylla i sambons lön o person nr o sånt...meb har inte full koll på allt de samt att min sambo inte vet om detta...skäms så.

Min skuld är på 7 tusen. Ska betala in 2 tusen idag så då är de 5 tusen kvar. Kan dom inte bara dra av de i feb lönen...får ut 17 tusen då.

Står på papperet att om man inte lämnar in dessa uppgifter så kan de bli så att kronofogden drar ett för högt belopp....men kan ja inte låta dom göra de då??? Får ut 17 i feb o dom kommer dra ca 5 tusen i feb då..[/QUOTE Kanske vore klokt att berätta för din sambo också. Så du inte uppger hans personuppgifter och inkomster utan han vet om det. Känns inte riktigt reko mot honom även om du har skulden. Och du mår nog bättre efteråt att vi berätta. Lycka till!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
De tar ju inte hänsyn till hur stor skuld du har utan det kommer dras samma summa från din lön varje månad.
Självklart ska du skicka in era uppgifter, nåt annat vore dumt. Och vad jag förstått har du problem mer eller mindre varje månad med dina skulder så se det positivt med löneutmätning, du kommer bli av med skiten nu.
Och du lär nog släppa dina andra skulder också för dom har du inga pengar till.

Med reservation för att beslutet begränsas till att ge full täckning. Är skulderna små mäts det bara ut så det som förfallit blir betalda. Resulterar i att en del arvetsgivare och gäldenärer får nya beslut flera gånger i månaden pga småduttande skulder som kommer in då och då.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
De tar ju inte hänsyn till hur stor skuld du har utan det kommer dras samma summa från din lön varje månad.
Självklart ska du skicka in era uppgifter, nåt annat vore dumt. Och vad jag förstått har du problem mer eller mindre varje månad med dina skulder så se det positivt med löneutmätning, du kommer bli av med skiten nu.
Och du lär nog släppa dina andra skulder också för dom har du inga pengar till.


Ja det är kämpigt varje månad måste jag säga. Det här är det första som hamnat hos kronofogden för mig..Grejen är den att jag drar mig för o släppa resten me tanke på att om 2 månader försvinner 3 av mina gamla anmäriningar samt flera uc förfrågningar ryker oxå...då kommer mitt kredit betyg förbättras väldigt mkt så planen e ju då att försöka få till ett samlings lån :( det enda som jag ligger efter med nu det är vivus lånet o sen detta nu då som det ska bli löneutmätning på...
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Släpper jag 3 saker som ja kämpar med nu då blir de ju 3 nya anmärkningar vilket ja helst undviker då mina 3 gamla försvinner om 2 månader ca samt flera uc förfrågningar med... elr hur hade ni gjort???:/
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Har du någon anmärkning som är väldigt ny så har det nog ganska liten betydelse om några gamla försvinner, din upplysning kommer ju ändå i så fall att visa att du för närvarande har betalningsproblem.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Släpper jag 3 saker som ja kämpar med nu då blir de ju 3 nya anmärkningar vilket ja helst undviker då mina 3 gamla försvinner om 2 månader ca samt flera uc förfrågningar med... elr hur hade ni gjort???:/

Ett samlingslån med en ny anmärkning är mycket osannolikt. Det gör knappast någon skillnad om du har en eller fyra anmärkningar i det läget. Om du känner att det är realistiskt att ta dig ur skuldfällan utan att släppa och utan ett samlingslån på säg, 2-3 år, då kan du kanske fortsätta kämpa på. Men, om det inte finns någon ljusning mer än förhoppningar om att det kommer bli bättre och om du redan kämpat länge - släpp allt!
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja ush ja vet inte hur ja ska göra. Om jag släpper de andra med då får ja ju fler anmärkningar som kommer sitta kvar i 3 år samt sämre kredit betyg:( denna grej blir se nu löneutmätning på...sen är ja kvitt de. Då har ja vivus kvar som är på 8 tusen...och 2 andra små grejer men planen e att betala bort de nu i april när skatteåterbäringen kommer.. om de går som planerat så är jag på fötter igen men e ju de om man ska slå på vivus och dom andra 2 grejerna som är nätlån o extra lånet...2 sms lån me piss dyr ränta :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp