• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer om man slutar betala telefon abonomang ?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Vad händer om man tex har 15 mån kvar bindningstid och telefon också .. skickas hela beloppet och avbetalningen på telefonen till fogden eller blir det varje faktura för sig ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Initialt blir det faktura för faktura, så prioritera denna. Abonnemanget stängs ju av också.
Om du inte behöver telenumret så testa att ring och säg upp och be dem att slutfaktura alla månadsavgifter, som sen du kan släppa till inkasso.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Det jag hade hos Telia gick till Sergel. Abonnemanget är stängt och jag betalar endast fakturorna jag låg efter med.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Initialt blir det faktura för faktura, så prioritera denna. Abonnemanget stängs ju av också.
Om du inte behöver telenumret så testa att ring och säg upp och be dem att slutfaktura alla månadsavgifter, som sen du kan släppa till inkasso.
Ganska smart att be dom slutfaktuera för då blir det en stor summa istället ...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Vad händer om man tex har 15 mån kvar bindningstid och telefon också .. skickas hela beloppet och avbetalningen på telefonen till fogden eller blir det varje faktura för sig ?

Hos fogden tror jag inte det hamnar i första taget, men det beror väl lite på bolag kanske. När jag hade en skuld hos Telia som hamnade hos Sergel (som väl är ett bolag i Telias koncern) så skickade de den aldrig till Kronofogden, trots att det tog flera år innan jag betalade. Jag minns inte exakt hur många år, men 3-4 år, säkert. Ändå fick jag strax efter att den var betald teckna fiber hos Telia, trots den historiken hos dem och trots att jag hade massor av betalningsanmärkningar.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Hos fogden tror jag inte det hamnar i första taget, men det beror väl lite på bolag kanske. När jag hade en skuld hos Telia som hamnade hos Sergel (som väl är ett bolag i Telias koncern) så skickade de den aldrig till Kronofogden, trots att det tog flera år innan jag betalade. Jag minns inte exakt hur många år, men 3-4 år, säkert. Ändå fick jag strax efter att den var betald teckna fiber hos Telia, trots den historiken hos dem och trots att jag hade massor av betalningsanmärkningar.
Helt sjukt att dom inte skickade den till fogden ju , länge sedan ? Stor skuld ? :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Helt sjukt att dom inte skickade den till fogden ju , länge sedan ? Stor skuld ? :)

Jag minns inga belopp, men det var nog ingen jätteskuld. En tusenlapp kanske, max tvåtusen. Man hinner väl inte bygga upp så stor skuld innan de stänger abonnemanget. Jag fick säkert betala 30 % ränta eller nåt under tiden som Sergel låg och höll om min skuld, så jag var nog mycket mer lönsam för dem till slut än vad jag hade varit om de hade fått mig att betala i ett tidigt skede. Jag var garanterat den stora förloraren i detta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp