• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad har ni för erfarenhet av Gothia

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Bra tycker jag . Beror lite vem man får prata med dock .
Men dom är ganska flexibla för att vara inkassobolag
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 075
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Bra om man får prata med rätt person.
Dåliga om ngn mindre bra svarar.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Dom försöker alltid lägga på stora summor från start vid avbetalningar och dylikt.
Ifall man förklarar sig situation helhjärtat så brukar dom oftast kunna komprimisa.

Jag skulle betala 4500-5000kr på min skuld som är 85 000 nu.
Jag lyckade förklara att min situation var ohållbar och att jag inte hade kunnat klara av detta mm, och betalar nu 2000kr i månaden.

Skulden minskar inte...Men åtminstone blir situationen hållbar tills ett samlingslån
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Dom försöker alltid lägga på stora summor från start vid avbetalningar och dylikt.
Ifall man förklarar sig situation helhjärtat så brukar dom oftast kunna komprimisa.

Jag skulle betala 4500-5000kr på min skuld som är 85 000 nu.
Jag lyckade förklara att min situation var ohållbar och att jag inte hade kunnat klara av detta mm, och betalar nu 2000kr i månaden.

Skulden minskar inte...Men åtminstone blir situationen hållbar tills ett samlingslån
Okej min skuld ligger på 7300 men har så liten inkomst samt redan inkasso på 2000 hos Lowell fram till februari så har inte råd att betala så mycket
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Okej min skuld ligger på 7300 men har så liten inkomst samt redan inkasso på 2000 hos Lowell fram till februari så har inte råd att betala så mycket
Vad hade du kunnat betala då? Tror typ att det inte hade varit omöjligt att diskutera ner det till 500-600kr.
(Detta är vad JAG tror)
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Vad hade du kunnat betala då? Tror typ att det inte hade varit omöjligt att diskutera ner det till 500-600kr.
(Detta är vad JAG tror)
Typ Max en tusenlapp, men helst 500 men rädd att släppa den ifall att dom inte går med på det. Förstått att de gör en kreditkoll typ
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Vad hade du kunnat betala då? Tror typ att det inte hade varit omöjligt att diskutera ner det till 500-600kr.
(Detta är vad JAG tror)
Försöker hålla ut till februari då jag förhoppningsvis får ett samlingslån. Måste bara bli av med mina uc
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Försöker hålla ut till februari då jag förhoppningsvis får ett samlingslån. Måste bara bli av med mina uc
Förstår din situation... jag kan ju inte lova vad Gothia kommer gå med på.
Men jag har endast haft positiva saker att säga om dom.

Mycket kommer verkligen ner till dig i slutändan, hur bra du är på att argumentera varför en lägre summa hade fungerat bättre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp