Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vad innebär Inkasso egentligen?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Ceesar, 10 oktober 2018.

1. Ceesar

Ceesar Gäst

Tja.

Jag riskerar inkasso då jag inte hinner betala en faktura i tid, har mejlat och allt men ingen större hjälp.
    Men till frågan. Får man någon typ av anmärkning eller sänks en kreditvärdighet om man får inkasso? Jag kommer att kunna betala den direkt.

Tacksam för svar

2. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Det beror lite på vad det är för skuld?? Det vanliga är att om du betalar direkt så händer det absolut ingenting. Ett inkassokrav påverkar inte din kreditvärdighet. Du kan även ringa till INkassobolaget och be om en avbetalningsplan om du inte kan betala hela summan direkt. Inte heller då påverkas din kreditvärdighet.

MEN en del skulder som kreditkortsskulder och lån som skickas till Inkasso rapporteras även till Uc och då får du en anmärkning om missbrukad kredit alt misskött kontokort.

3. Ceesar

Ceesar Gäst

Okej det kändes skönt att lösa.
    Lånet är från meddelandelån, summan är på ca 3500.
    Så då är allt lugnt eller om jag betalar inkassofakturan i tid?

Mvh

4. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Ja det är lugnt, meddelandelån rapporterar ju inte till Uc. Står det till vilket Inkassobolag som skulden kommer att skickas?
    Om du vet med dig att du kan betala Inkassofakturan i tid så behöver du inte kontakta dem, om du däremot önskar dela beloppet på flera betalningstillfällen så kontaktar du Inkassobolaget när räkningen kommer.

Men du behöver inte vara orolig för anmärkning just nu.

Fkr gillar detta.

Dela sidan