• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad kostar det att gå till TR?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Precis det jag menade, betalningen bokförs per den 19/8, men syns i systemen först 20/8. Jag kan inte annat än att beklaga denna otur.
Känns som att det är mer grisighet än otur. Om jag får brevet fr Intum den 15/8 och betalar den 16/8 som råkar vara en fredag... tycker de tär asfult att de skickar till kfm redan på mån. Men sådana är de gamarna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Känns som att det är mer grisighet än otur. Om jag får brevet fr Intum den 15/8 och betalar den 16/8 som råkar vara en fredag... tycker de tär asfult att de skickar till kfm redan på mån. Men sådana är de gamarna.
Japp, det är den grisigheten som genererar vinster :( Har varit i samma sits som du @Myra
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Hahahahahah Intrum är galna... de har skickat påminnelse till mig för ärendet som redan ligger hos kf som föreläggande. Har aldrig varit med om det förut att ett inkassobolag skickar påminnelse för ett föreläggande.
Kf har också skickat påminnelse men det gör de alltid!
Jävlas bara lite med intrum och försöker dröja så länge som möjligt. Nu har det gått ca 21 dagar fr första Kf brevet. Imorgon ringer jag för delgivning så jag inte får påhälsning hem. Efter det ska jag vänta 9 dagar och då ska jag bestrida. Sen gissar jag att intrum kommer att höra av sig max en dag efter min bestridan och kräva kopia på betalning och hota med TR.

Jag tror inte jag törs låta det gå till TR, inte på ett så litet belopp på 600 kr men när de beter sig så vidrigt så ska de få samma tillbaka. Sorry, orkar inte vara ädel mot dem. OCH mitt samvete som annars brukar göra sig påmind är nu helt tyst. Hatar Intrum och Svea!!!!!!!!!!!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Hahahahahah Intrum är galna... de har skickat påminnelse till mig för ärendet som redan ligger hos kf som föreläggande. Har aldrig varit med om det förut att ett inkassobolag skickar påminnelse för ett föreläggande.
Kf har också skickat påminnelse men det gör de alltid!
Jävlas bara lite med intrum och försöker dröja så länge som möjligt. Nu har det gått ca 21 dagar fr första Kf brevet. Imorgon ringer jag för delgivning så jag inte får påhälsning hem. Efter det ska jag vänta 9 dagar och då ska jag bestrida. Sen gissar jag att intrum kommer att höra av sig max en dag efter min bestridan och kräva kopia på betalning och hota med TR.

Jag tror inte jag törs låta det gå till TR, inte på ett så litet belopp på 600 kr men när de beter sig så vidrigt så ska de få samma tillbaka. Sorry, orkar inte vara ädel mot dem. OCH mitt samvete som annars brukar göra sig påmind är nu helt tyst. Hatar Intrum och Svea!!!!!!!!!!!

Låter läskigt. Min man är skitdålig på att komma ihåg saker som att skicka in delgivningskvitto eller vad det heter. Han har sagt i flera dagar att han har två ifyllda som ska in men glömmer varje gång man åker iväg med bilen.
Kul för mig att känna städstress som är hemma med tre barn, det är jag som får ta emot besök om han aldrig minns sånt. Ska man behöva komma ihåg sina egna saker och påminna den andre också? Jag hade ju skickat direkt om jag inte haft någon plan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Låter läskigt. Min man är skitdålig på att komma ihåg saker som att skicka in delgivningskvitto eller vad det heter. Han har sagt i flera dagar att han har två ifyllda som ska in men glömmer varje gång man åker iväg med bilen.
Kul för mig att känna städstress som är hemma med tre barn, det är jag som får ta emot besök om han aldrig minns sånt. Ska man behöva komma ihåg sina egna saker och påminna den andre också? Jag hade ju skickat direkt om jag inte haft någon plan.
Han kan ringa och bli delgiven den vägen. Då slipper ni problem med papper, brev och dåligt minne :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
@Lilaros kan inte tänka mig att kf går innanför dörren så känn ingen städpress. Antar att de delger/pratar utanför.
Såvida du inte vill bjuda dem på kaffe och hembakat i väntan på att din man ska komma hem :D
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
De delger i dörren, om det är rätt person som de pratar med, i det här fallet kommer de bara att fråga efter din man om han inte är hemma så vänder de i dörren... Och är han hemma får han komma och skriva på bara, sen går dem... :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Låter läskigt. Min man är skitdålig på att komma ihåg saker som att skicka in delgivningskvitto eller vad det heter. Han har sagt i flera dagar att han har två ifyllda som ska in men glömmer varje gång man åker iväg med bilen.
Kul för mig att känna städstress som är hemma med tre barn, det är jag som får ta emot besök om han aldrig minns sånt. Ska man behöva komma ihåg sina egna saker och påminna den andre också? Jag hade ju skickat direkt om jag inte haft någon plan.

Du behöver inte öppna. Men om du ändå gör det så är de mer intresserade av om han är hemma än om du har städat, och säger du att han inte är hemma så åker de. Du kan ju tipsa om vilket nummer han går att nås på så ringer de... Jag har blivit delgiven på telefon många gånger. Allt från det till att de har sökt mig på jobbet eller tejpat upp "Kronofogden vill ha tag på dig"-lappar på ytterdörren har förekommit, så det är ett brett spektrum. Men de har aldrig visat något intresse av att komma in.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Du behöver inte öppna. Men om du ändå gör det så är de mer intresserade av om han är hemma än om du har städat, och säger du att han inte är hemma så åker de. Du kan ju tipsa om vilket nummer han går att nås på så ringer de... Jag har blivit delgiven på telefon många gånger. Allt från det till att de har sökt mig på jobbet eller tejpat upp "Kronofogden vill ha tag på dig"-lappar på ytterdörren har förekommit, så det är ett brett spektrum. Men de har aldrig visat något intresse av att komma in.
Låter inte alls diskret med påklistrade lappar på ytterdörren att kronofogden vill få tag på dig :eek:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp