• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad ser bankerna när man söker via lendo tex

stefan

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Mars 2017
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Vad är det bankerna kan se när man gör ansökan via lendo? Ser dom hur många barn man har tex? Jag har två barn men ingen av dom står på min adress.. ser dom iaf att jag har två barn tex?

Sen undrar jag om dom nya inkomsterna för förra året är uppdaterade så bankerna ser dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Kan säga såhär utan att säga för mycket:) har en vän som har ett barn men har ALDRIG nånsin kryssat i barn i NÅGON ansökning och det har aldrig varit något problem
 

stefan

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Mars 2017
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Jojo jag förstår, men det jag undrar är vad bankerna ser? Ser dom att man har barn även om man kryssar i att man inte har, och ser dom att man har barn även fast dom inte är skrivna på sin adress utan mammans..? Tacksam för svar och vad ni tror/vet :)
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Jojo jag förstår, men det jag undrar är vad bankerna ser? Ser dom att man har barn även om man kryssar i att man inte har, och ser dom att man har barn även fast dom inte är skrivna på sin adress utan mammans..? Tacksam för svar och vad ni tror/vet :)
På din kreditupplysning framgår det inte om du har barn eller ej. Däremot civilstånd.
 

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Jojo jag förstår, men det jag undrar är vad bankerna ser? Ser dom att man har barn även om man kryssar i att man inte har, och ser dom att man har barn även fast dom inte är skrivna på sin adress utan mammans..? Tacksam för svar och vad ni tror/vet :)
Haha var inte mitt svar tydligt nog så kan jag omformulera:) nä de ser inte hur många barn du har
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Det är väl om de beslutar sig för att göra en närmare granskning så antar jag att de kan få uppgifter från Försäkringskassa, etc. Fast jag tror nog att det mest är något som kan drabba en i efterhand, om man ljuger vid en ansökan och det sedan skiter sig med återbetalning.
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Påverkar barn ansökan starkt eller spelar det ingen roll?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Det är väl om de beslutar sig för att göra en närmare granskning så antar jag att de kan få uppgifter från Försäkringskassa, etc. Fast jag tror nog att det mest är något som kan drabba en i efterhand, om man ljuger vid en ansökan och det sedan skiter sig med återbetalning.
De gör ingen granskning. Kanske om de misstänker brott eller om du tar lån och inte betalar alls, även då är det svårt då man kan säga att man missat just denna fråga eller att man kryssade fel. Mänsklig fel och det kommer aldrig gå att bevisa uppåt eller brott
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp