• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad skulle du ha gjort?

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej! Är ny här!
Har årsinkomst 2022- 401k (ej deklarerad än) årsinkomst som är deklarerad ligger på - 241k endast.

Har 3,1% i uc 3 ff (bra)
Har 2 krediter ena 10k/10k
Andra på 12k/12k
Ett medlemslån på Nordea 156k/200k - 7.60%
Lån på bil 56k/60k - 7.63%
Tänkte kolla med er vad ni tror är bäst
Ska jag samla ihop alla krediter och billånet i ett enda lån?
Tror ni det kommer gå med mina förutsättningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Vänta tills du fått in förra årets uppgifter, wå borde inte ett samlingslån vara några problem.

Hade troligen kollat på att höja medlemslånet eller vad mitt fackförbund har för lån, om det är bättre ränta.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Du kommer inte få bättre ränta än 7-8%
Tar du ett lån för att betala krediterna är det risk att du snart nyttjat krediterna igen och bara ökat på din skuld.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
85
Poäng
236
Samlingslån hade jag kört på har du en medsökande får du enkelt ner räntan också . Klipp sen alla kort . Utan medsökande så invänta nästa deklaration o gör inga nya förfrågningar innan det är dags ,testa Lendo eller liknade 1 upplysning du kommer säkert få många förslag en del skit en del helt okej. Det är mitt råd lycka till
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Vänta tills din nya inkomst registreras. Sök samlingslån då och se vad du får för erbjudanden. Sen kan du bestämma om du vill ta det eller inte.
 

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Ska vänta tills deklarationen är inne och registrerad. När uppdateras inkomsten för förra året?
Har tight ekonomiskt just nu....
Kommer ju få ner kostnaderna på billånet och privatlån et fram till det är dags för samlingslån. Hur mkt tycker ni att jag borde samla ihop? Endast krediterna eller bilen likaså?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Ha lite is i magen, sen väntar du tills de nya inkomstuppgifterna kommit och förhoppningsvis någon FF mindre. sen söker du ett samlingslån på din bank för att kunna baka in allting med förmånlig ränta. Ta gärna ett möte med dem personligen.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Har han det tight och inkomsterna uppdateras i juni (?) så är det väl bättre att bara fylla i nuvarande lön så får han ju bara komplettera med lönespecar om nån tycker den diffar för mycket mot deklarerade. Särskilt om personligt möte med egna banken hade jag inte väntat, de ser ju din lön.
 

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Har han det tight och inkomsterna uppdateras i juni (?) så är det väl bättre att bara fylla i nuvarande lön så får han ju bara komplettera med lönespecar om nån tycker den diffar för mycket mot deklarerade. Särskilt om personligt möte med egna banken hade jag inte väntat, de ser ju din lön.
Jag ska ha ett personligt möte angående bankid på måndag med banken. (SEB)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp