Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vad skulle ni gjort i detta läge?

Diskussion i 'Fritt' startad av hatalivetorg, 31 maj 2018.

1. hatalivetorg

hatalivetorg Gäst

Jag fyller 30 i år och vill inte bo hemma längre.
    Har mindre än 1 år kvar tills alla anmärkningar är borta men har lyckats sätta mig i skiten.
    Får inga lån och då menar jag inga lån.
    Jag orkar inte falla tillbaka efter 2 fina år och börja om igen.

Jag har aldrig fått leva ett vanligt Svensson liv då jag varit betalningsanmärkningsprickad sedan jag fyllde 18. Så jävla sorgligt och jobbigt. Önskar att jag ska drabbas av cancer varje dag så jag slipper leva mer men det händer inte. Sådan enkel utväg vägrar gud ge mig. Ger mig tusan på att jag får cancer den dagen jag eventuellt blir skuldfri. Skulle vara så typiskt min tur.

Vad har jag för alternativ i min situation?
    Det enda jag ser framför mig är att teckna en hyresrätt omgående via kommunala bolaget, så länge man är prickfri senaste året får man hyra. Tänker mig vad som helst oavsett om hyran kostar 12.000 kr. Sen släppa skulderna/sms lånen på totalt typ 40.000 kr till kronofogden och låta det bli utmätning igen och betala av det den vägen.
    Kronofogden kan ju knappast tvinga mig att flytta då det inte finns några bostäder att få tag i där jag bor så jag antar att jag får bo kvar, sen behålla existensminimum och betala av några tusen per månad.

Eller ta livet av mig på något vis men jag är så feg. Tror aldrig jag skulle våga. Det ska väl vara på en motorväg och svänga in mot en lastbil men tror jag skulle balla ur som den fegis man är.

Orkar inte leva. Låt mig få frid.

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 726
    Trofépoäng:
    967
    Nej, du ska inte ta livet av dig för det första.
    Du är 30 år och det är jävligt fegt, framförallt mot dina anhöriga som låtit dig bo där du bor fram tills att du är 30.
    Du har ett långt skuldfritt liv framför dig.

SÅ.
    Med det viktigaste av allt sagt så går vi vidare, vi kommer nog hjälpa dig som vi hjälpt varandra här genom åren.
    Vi börjar såhär.

Berätta om dina förutsättningar lön,lån,UC-betyg.
    Berätta mer om dina ekonomiska förutsättningar!!
    Hur hamnade du i skiten?
    Hur mycket pengar behövs.

Vi kommer att fixa det. Tänk inte bara i dom jävla tankarna du är för ung för det.

Lize, Helmer och Kimsan72 gillar detta.
  3. Feee

Feee Gäst

Tänk 40.000 är inte mycket och kan säkert lånas ihop.

Finns värre situationer. Tänk om Maffian jagade dig istället.

Helmer och Kimsan72 gillar detta.
  4. hatalivetorg

hatalivetorg Gäst

25.000 i sms lån där flera riskerar att snart nå Kronofogden. Vi pratar dagar.
    Släpar med avbetalningar på 2 st 20.000 kr lån.

Sen lite annat som att jag släpar med också, typ telefonabbonemang.
    Har 0 kr på kontot.

5. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 726
    Trofépoäng:
    967
    Ditt liv är väl för Guds skull mer värt än 50.000 kronor...

Har du lön?

Lize, Helmer och Kimsan72 gillar detta.
  6. hatalivetorg

hatalivetorg Gäst

Har man som jag haft ekonomiska problem i över 10 år så kommer man till en gräns då man inte orkar mer. Det känns som att gränsen är nära för vad man orkar med.
    Överallt omkring en ser man folk skaffa familj, bo i fin villa och rulla på i det vardagliga livet med bra jobb. Jag har ett jobb men varför ska jag jobba när jag bara spelar bort allt? Försöker hela tiden ta genvägar för att komma ikapp var andra är i livet men det går inte.

Jag är bara en enda stor belastning och jag är övertygad om att det enklaste vore om jag bara fick dö. Det bästa vore om det såg ut som en olycka för det kan hända alla och familjen skulle nog komma över det lite lättare då.

7. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 726
    Trofépoäng:
    967
    Lize, Hope777 och Helmer gillar detta.
  8. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    121
    Trofépoäng:
    287

Nu får du sluta, inga mer såna där meningar! Det kan bara bli bättre, du måste försöka se det så.
    Steg ett är att du tar kontakt med spelberoendes riksförbund de har alltid möten på orter och det är helt anonymt, boka ett eget möte först och prata med någon som förstår, öppna upp dig för anhöriga exakt hur du mår och känner. Men jag lovar, för min egen del så tog livet en helt annan vändning efter jag tagit kontakt med spelberoende enheten hos mig och fick prata av mig med någon som lyssnade och gav råd. Fick mig modet och orken att gå vidare, kronofogden är inte de värsta just nu, du måste ta tag i dig själv, ditt mående. Googla och leta upp närmaste mötet för dig och gå dit! Lovar att det är en otrolig lättnad efter.
    Du är på botten å kravlar, det kan bara bli bättre. 30 är inte wowsa gammalt, du har hela livet framför dig. Och jämför dig för guds skull inte med ngnannnan. Du vet inte vilka problem som finns bakom dolda dörrar som du ej ser.

rollercoaster, Lize, Terry_ och 1 annan gillar detta.
  9. Helmer

Helmer V.I.P

Mottagna gillanden:
    202
    Trofépoäng:
    376
    Eftersom du "bara" har skulder på 40K och dessutom jobb så verkar det enda raka vara för dig att få tillbaka välmående genom spelfrihet. Du borde utan att veta för mycket in dig att snabbt kunna bygga upp ett hyggligt kapital då du bor hemma och i princip är skyldig små smulor jämfört med många andra här. Kan du inte börja gå på spelberoende äten och att din mamma eller pappa håller i din ekonomi? När lönen kommer så förs den över till mamma och succésivt kan du börja bygga upp ditt liv. Lätt att säga men svårare att göra.

Lize gillar detta.
  10. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    193
    Trofépoäng:
    347
    Snälla livet är mycket mer än de 40k som du är skyldig. Jag vet att det är svårt och det känns tungt men Släpp dina tankar om självmord och cancer.
    Som många redan har sagt, första steget är söka hjälp för ditt spelmissbruk. Du är 30 PR gammal! Om nån år är du skuldfri och mår hur bra som helst! Sök hjälp och bli av med dina skulder på 40k.

Helmer, Lize och Hope777 gillar detta.

Dela sidan