Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tror ni..

Sitter som så många andra här på forumet i skiten.. Efter att ha mått kasst i över ett år och inte orkat ta tag i problemet tänkte jag nu göra ett försök..

Skulle tippa att jag och sambon behöver ett större lån på ungefär 500 000kr. Eftersom vi inte får låna dessa själva då vi har flertalet anmärkningar så har jag funderat på o ta min far till hjälp (om han vill och kan..).

Vi bor i ett hus som min far äger. Huset har väll ett värde på ungefär 2miljoner och är obelånat. Tror ni en drygt 70årig pensionär får belåna fastigheten? Huset "hyr" vi idag av honom, så han har inga kostnader för det, samma sak kommer ju gälla lånet och dess kostnader också förstås.

Vad tror ni? Är det ens någon idé att be honom kolla med sin bank? Eller får man försöka låna i mitt och sambons namn hos typ marginalen eller liknande?

Bankerna är ju hårdare med utlåning nu mera,men huset borde ju vara en bra säkerhet.

Är huset obelånat och har han ca 20k i månadsinkomst är det inga problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp