• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Varför leasar inte alla/fler bil?

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Kan man via kampanj få lite extra tillval och utrustning emellanåt?
Absolut. En bekant som leasade nu en capture (tror jag det var) då ingick vinterdäck och försäkring. Skatt 360kr. Sen han pratade lite med försäljaren och han slängde in däckbyte och däckhotell. Bara håll koll på erbjudanden och kampanjer, vet att Audi privatleasing brukar oxå ha bra kampanjer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
92
Poäng
267
Absolut. En bekant som leasade nu en capture (tror jag det var) då ingick vinterdäck och försäkring. Skatt 360kr. Sen han pratade lite med försäljaren och han slängde in däckbyte och däckhotell. Bara håll koll på erbjudanden och kampanjer, vet att Audi privatleasing brukar oxå ha bra kampanjer.

Det är ju en helt annan sak isf
När tiden väl kommer blir det nog hålla koll på kampanjer

Hur är det med manuell/automat
Ser en hel del om inte dom flesta som automat

Läste även en artikel om att automat verkar fasas bort
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Det är ju en helt annan sak isf
När tiden väl kommer blir det nog hålla koll på kampanjer

Hur är det med manuell/automat
Ser en hel del om inte dom flesta som automat

Läste även en artikel om att automat verkar fasas bort
Ja precis. Håll koll, ring runt lite och hör med olika firmor. Mycket är automat och även om bilarna inte skulle vara det, så brukar de slänga in automat . Nästan alla elbilar är automatiska
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Yes batteri ingick , 1500mil per år, mer än tillräckligt för mig när jag bara kör i stan. Kostar ca 3-4kr per mil så kör jag fulla 1500 mil OCH laddar dyrt hemma och inte på Ica när jag handlar då blir det ca 430kr per månad dock tror jag inte alls jag kommer upp till det som sagt;) Europas mest köpta elbil:)
Vw ID4?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Men det är ju det som är problemet om det ska löna sig för vissa

Extra mil ett antal hundralappar, ganska många för 2000 mil om året

Vinterdäck ett par hundra

Försäkring ett par hundra

Kanske någon enstaka vettigt tillval som dom valt hålla utanför standard ett par hundra

Då blir det här priset från 3000 till kanske 5000-6000
Absolut, om du ska speca en ny bil precis som du vill ha den så kommer det kosta.
De priser som annoseras runt 3000-3500kr är nästan allt grundutförandet där vinterdäck sällan "ingår".
Vill man komma undan månadsavgiften kan du köpa vinterdäck själv likaså eftermontera dragkrok efterråt. Visst det i slutänden kanske är samma pengar men vinterdäcken/fälg kan du i allfall sälja i så fall. Jämfört med om du bakar in det så måste du lämna tillbaka dom när du lämnar tillbaka bilen.

Nästan alla elbilar är automatiska
Alla elbilar är automatiska. Dom har bara en drive-mode/break mode som växel utöver P/N/R.
Väldigt få bilar säljs med manuella lådor generellt idag om du inte köper/leasar en golf.

Yes batteri ingick , 1500mil per år, mer än tillräckligt för mig när jag bara kör i stan. Kostar ca 3-4kr per mil så kör jag fulla 1500 mil OCH laddar dyrt hemma och inte på Ica när jag handlar då blir det ca 430kr per månad dock tror jag inte alls jag kommer upp till det som sagt;) Europas mest köpta elbil:)
Varför skulle inte batteri ingå. Det är som om motor inte ingick på en vanlig bil :D
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Hmmm min xc70 diesel kostar 2300kr. Året.
Modell 2013.
Jo men leasar du är det en ny bil och nya bilar drabbas av något som kallas malus vilket innebär högre skatt första tre åren.
Min gamla 2004 Volvo S80 hade en skatt runt 2300 också.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ja det är jag medveten om. Att ni (bamsemongot) är så besserwisser och knowitall är överraskande, vet vad jag och min arbetsgivare kommit överens om, eller om jag äger min egen firma och när jag säger ”gratis” menar jag jämfört med vad jag betalar just nu. Nä för ni vet ju allt:) sen att jag laddar på tex Ikea eller när jag handlar på Ica eller när jag besöker köpcenter verkar vara irriterande för folk som inte ”hyr bil” som bamsegubben så fint uttryckte sig eller för folk som kör skrotbilar…. Undrar varför
Det spelar självfallet ingen roll om den som laddar äger företaget, är bra kompis med sin chef eller på annat sätt tror sig få ladda gratis. Jag skulle säkert också kunna ladda en elbil gratis på mitt jobb, för vi har gott om uttag och det lär knappast märkas på företagets elräkning, men det är ju olagligt.

Hur någon som har bestämt sig för att hyra en elbil inte vet detta är för mig ofattbart.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Alla elbilar är ju nästan automatiska egentligen
Kan vara det

Nja, de flesta har väl bara en växel? Nu finns det möjligen undantag, men t.ex Tesla är definitivt inte automatväxlade, för de har bara en växel (samma framåt som bakåt, för motorn går baklänges när man backar). Det finns inget behov av att växla, utan det räcker gott med att man varvtalsreglerar motorn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp