• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vart tar pengarna vägen?

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Ni som släppt allt och bara betalt det nödvändiga, när ni sedan sökt skuldsanering, vad har ni uppgett att ni gjort med alla pengar "ni sparat" under tiden ni väntat på utmätning?

Har ni lagt på hög vid sidan om, betalat privata skulder, fortsatt spela (om ni haft den peoblematiken)

Frågade KFM om de pengarna vid ansökan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Ni som släppt allt och bara betalt det nödvändiga, när ni sedan sökt skuldsanering, vad har ni uppgett att ni gjort med alla pengar "ni sparat" under tiden ni väntat på utmätning?

Har ni lagt på hög vid sidan om, betalat privata skulder, fortsatt spela (om ni haft den peoblematiken)

Frågade KFM om de pengarna vid ansökan?
Spara du på kontot så kan dem ju bli tagna därifrån med. Så jag förde över till en kompis och hade lite sparande där medans jag väntade på att utmätning skulle starta.
Då jag visste att jag skulle söka skuldsanering så betalde jag dock lite små lån under tiden innan utmätningen också så jag skulle ha lite att visa upp om dem ville se.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
När jag släppte betalde jag in på några smålån, när inledande kom hade jag inget sparat och sa till handläggaren att jag gjort på detta viset.
Hon tyckte det var bra och blev beviljad skuldsanering senare.
Jag hade inga skulder hos inkasso eller hos kf så hann aldrig få utmätning innan inledande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp