• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Versur Finans - Tusenlappen.nu dröjsmålsränta

Otto

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 Oktober 2015
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Någon som har erfarenhet av Tusenlappen.nu och försenad betalning. Har det gått till inkasso? Eller direkt till KFM? Vad har ni för dröjsmålsränta på era fakturor eller påminnelser? På min första faktura står det längst upp 99% (HAHA) i dröjsmålsränta. På den senaste jag fick för en vecka sedan så är dröjsmålsräntan plötsligt 360%!!! Haha, vilka skojare!

Men så här står det i deras avtal från deras hemsida, som jag läste när jag tog lånet: "Dröjsmålsränta tas ut å kapitalbeloppet (inkl. räntor och avgifter) beräknad vid för den tid gällande referensränta med tilläg av 20 procentenheter till dess att full betalning har skett."

Enligt deras egna avtal så ska väl dröjsmålsräntan vara 20%? Referensräntan idag är ju 0%.

Vilka jävla skojare! Som om inte detta var nog så envisas de med att skicka olika belopp på fakturan hela tiden. Ska bli ett rent nöje att bestrida detta om de skickar det till KFM.

En skuld som i juli var på 1989 kr, är idag plötsligt på 3900 kr. Förra veckan var den på 4850 kr.

Jag är så glad att jag idag orkar ta strid mot dessa fähundar! För ett par år sedan så hade jag inte brytt mig. Ska jag anmäla till FI? Konsumentverket? Kanske rentav polisanmäla lurendrejeriet?

Edit:

Ser även att de lagt på 25% moms på en expedieringsavgift som var på 31,30 kr. Vet inte om det är något jag som konsument ska betala moms på? Men det kanske jag ska?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Någon som har erfarenhet av Tusenlappen.nu och försenad betalning. Har det gått till inkasso? Eller direkt till KFM? Vad har ni för dröjsmålsränta på era fakturor eller påminnelser? På min första faktura står det längst upp 99% (HAHA) i dröjsmålsränta. På den senaste jag fick för en vecka sedan så är dröjsmålsräntan plötsligt 360%!!! Haha, vilka skojare!

Men så här står det i deras avtal från deras hemsida, som jag läste när jag tog lånet: "Dröjsmålsränta tas ut å kapitalbeloppet (inkl. räntor och avgifter) beräknad vid för den tid gällande referensränta med tilläg av 20 procentenheter till dess att full betalning har skett."

Enligt deras egna avtal så ska väl dröjsmålsräntan vara 20%? Referensräntan idag är ju 0%.

Vilka jävla skojare! Som om inte detta var nog så envisas de med att skicka olika belopp på fakturan hela tiden. Ska bli ett rent nöje att bestrida detta om de skickar det till KFM.

En skuld som i juli var på 1989 kr, är idag plötsligt på 3900 kr. Förra veckan var den på 4850 kr.

Jag är så glad att jag idag orkar ta strid mot dessa fähundar! För ett par år sedan så hade jag inte brytt mig. Ska jag anmäla till FI? Konsumentverket? Kanske rentav polisanmäla lurendrejeriet?

Edit:

Ser även att de lagt på 25% moms på en expedieringsavgift som var på 31,30 kr. Vet inte om det är något jag som konsument ska betala moms på? Men det kanske jag ska?
Skicka allt du har till FI och Datainspektionen..vill du vara anonym så ta bort info som kan leda till dig..
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Detta företag har inte rent mjöl i påsen.
 

Dalmas

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Augusti 2015
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Fick en "räntefaktura" som det så fint stod på hela kuvertet i början av veckan från just tusenlappen.nu/versur
Dröjsmålsränta 360% !!!!!!!!
Läser man villkoren på deras hemsida nu så står det:
Om kredittagaren inte reglerar hela eller del av skulden i tid enligt aktuell låneavtal mellan Versur Finans och kredittagaren, påföres den betalningsskyldige en påminnelseavgift om 60 kr per påminnelse. Dröjsmålsränta tas ut å kapitalbeloppet (inkl. räntor och avgifter) beräknad vid för den tid gällande referensränta med tillägg av 360 procentenheter till dess att full betalning har skett.

Det roliga är att det finns inget datum angivet på dokumentet.
Tror inte de skickar till Kronofogden, men vi får se.

Edit: Visste att jag sparade villkoren när jag tog lånet, hittade precis dokumentet och där står mycket riktigt att dröjsmålsräntan är 20 procent.
 
Senast ändrad:

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Vilka äckliga kräk! Borde läggas ned med tvång av staten rakt av här och nu! 360% i dröjsmålsränta är ju helt vedervärdigt på deras smutsiga tusenlappar! Dessutom att ljuga och lägga in den texten i efterhand är ju bedrövligt. Det som gäller är vad som stod i avtalet när lånet togs, inte vad packet fantiserar fram i efterhand.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Kan dom inte låna ut pengar med riskerna det medför, så bör dom omedelbart stänga ned sin verksamhet istället för att ockra och suga ut vanliga privatpersoner som oftast redan har det oerhört svårt ekonomiskt.
 
T

Ted

Gäst
Poäng: 0
Förstår inte riktigt erat problem där.. har själv lånat där utan problem o det var helt smärtfritt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp