• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Versur Inkasso - Ett värdelöst alternativ

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Hej, jag undrar av ren nyfikenhet vilken/vilka erfarenheter ni har av versur inkasso?
Jag hade ett lån hos tusenlappen där jag ansåg att månadsbeloppet var för högt och tänkte lägga mig taktiskt till inkasso. Jag har hört att versur inkasso kör med rimliga avbetalningsplaner.
Jag har begränsad ekonomi (ej pga covid-19) min flickvän fick uppskov och dessutom sänkt belopp från 400 till 200 (hon har avbetalningsplan). Jag har en avbetalningsplan om 300 kronor i månaden och jagade dem på telefon säkerligen 10 gånger och skrev säkerkligen 10 meddelanden i hopp om att också få sänka inte för att jag inte hade råd utan mer för att jag vill prioritera annat denna månad och sedan slutbetala om ett par månader. Inget svar i telefonen, de svarade min flickvän men inte mig och sen när de väl svarade var det sent på kvällen dvs runt 23:00 vilket företag gör ens det....? Det tog inte slut där, de påstod att jag inte betalat korrekt enligt avbetalningsplanen och att 100 kronor saknades, jag tog skärmdump både från swish och via internetbanken och skällde på dem. Då kom ursäkten som alla företag använder sig av när de kräver för mycket pengar: Vi ber om ursäkt, systemfel....
Själva grejen är ju att de försökte blåsa mig och skulle jag betalat in för mycket skulle de aldrig skyllt på systemfel. Sen ljuger de och säger att jag inte kan gå lägre än 300, trots att min flickvän kunde göra det, jag satt bredvid henne när hon mailade med dem. Jag frågade dem varför de inte svarar varken på mail eller telefon när jag jagat dem ändå ignorerade dom det. Jag frågade varför de behandlar sina kunder olika, och att min flickvän fick uppskov och sänkt belopp, då svarade de att de inte kunde svara på det på grund av sekretess. Vad fasiken har det ens med saken att göra? Min frågar var enkel: Varför behandlar ni era kunder olika, min flickvän fick uppskov och sänkt belopp men inte jag?
Har läst så mycket skit om detta företag och ingen har ens sagt ett gott ord om dessa. Kanske inte så konstigt då det inte finns någonting positivt att säga!
Ha aldrig med dessa dårar att göra, jag varnar er starkt! Betala av ert lån till tusenlappen, det är värt räntan till och med.....allt är värt för att slippa dessa hycklare!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Förstår inte vad du klagar på?
Du har en skuld som du inte betalat på, de gick med på att sänka din månadsbetalning till 300kr/mån (vilket är wow) och ändå är du inte nöjd?
Hade jag varit Versur inkasso hade jag skickat till KF bara för du verkar bitter över ingenting.
Var glad istället att de ens godkänt en avbetalningsplan. Det är ju du som missbrukat krediten, inte dom?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Förstår inte vad du klagar på?
Du har en skuld som du inte betalat på, de gick med på att sänka din månadsbetalning till 300kr/mån (vilket är wow) och ändå är du inte nöjd?
Hade jag varit Versur inkasso hade jag skickat till KF bara för du verkar bitter över ingenting.
Var glad istället att de ens godkänt en avbetalningsplan. Det är ju du som missbrukat krediten, inte dom?
Vad jag vet så brukar inkassobolag vara medgörliga, och vad jag vet så är det väl ytterst oprofessionellt att behandla sina kunder olika för att sedan ljuga dem rakt upp i ansiktet. Haha skojar du nu eller spelar du bara dum? Jag ringer dem under deras telefontider under flera dagars tid, och det är inget svar, de ignorerar mina meddelanden men svarar på min flickväns där det ju tydligen visst går jättebra att sänka allt. Varför ska jag skickas till KFM när jag betalat dem i tid? Vet inte ens vad du surrar om, det är ju dem som ljuger kunder rakt upp i ansiktet, behandlar kunder olika, skickar ut falska fakturor (vilket jag hört från flera andra privatpersoner som polisanmält dem). Varför skulle jag inte kunna fråga dem om det går bra att sänka min avbetalningsplan tillfälligtvis? Det har ju uppenbarligen gått för andra, det är det jag stör mig på. Så om du säger att jag är bitter för ingenting har du verkligen ingen uppfattning om det jag skrivit. Du verkar dessutom vara okunnig då det inte finns skäl nog att skicka mig till KFM då jag bara frågar dem/ligger på dem och dessutom gjort rätt för mig, förutom att ha hamnat där förstås.
Läs på om dem och kom tillbaka....så får vi se om du ändrat din åsikt ;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Inkassobolagen kan omöjligt behandla alla sina kunder likvärdigt, om du och jag ringer och vill betala lägre belopp per månad på våra avbetalningsplaner så är det högt sannolikt att en av oss kommer få det men inte den andra. Du kan få det men inte jag om jag t ex varit sen 1 eller 2 ggr med betalning eller alltid betalar först efter påminnelse eller om de tar en kreditupplysning och ser att du tjänar 60 000 kr/år men jag tjänar 500 000 kr o s v.
Detta forumet är fyllt av exempel att inkassobolag behandlar oss olika.

Men i alla fall tur att du bara får betala 300 kr. Men ville du sänka till 200 kr eller? De kanske anser att du redan fått ett lågt belopp från början.
och det här med tekniskt fel känner man igen hehe
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Inkassobolagen kan omöjligt behandla alla sina kunder likvärdigt, om du och jag ringer och vill betala lägre belopp per månad på våra avbetalningsplaner så är det högt sannolikt att en av oss kommer få det men inte den andra. Du kan få det men inte jag om jag t ex varit sen 1 eller 2 ggr med betalning eller alltid betalar först efter påminnelse eller om de tar en kreditupplysning och ser att du tjänar 60 000 kr/år men jag tjänar 500 000 kr o s v.
Detta forumet är fyllt av exempel att inkassobolag behandlar oss olika.

Men i alla fall tur att du bara får betala 300 kr. Men ville du sänka till 200 kr eller? De kanske anser att du redan fått ett lågt belopp från början.
och det här med tekniskt fel känner man igen hehe
Ja jo på ett sätt är det ju så, samtidigt satt de ju och svarade min tjej och var så otroligt medgörliga. Sen när man skriver till dem får man inget svar, när de väl svarar så undviker de frågan och börjar dra in sekretess? Dessutom så har ju tjejen exakt samma belopp som mig att betala tillbaka, hon fick uppskov 1 månad och fick sänka från 400 till 200 (!)
Inte nog med att de gömt sig för mig hela tiden, de skickade ju liksom ut en falsk faktura, rena turen att jag var på tårna annars skulle de blåst mig på 100 kr denna månaden, kan de inte tänka sig att sänka mitt belopp lite ( för det är ju så pass otroligt små summor vi talar om det som gör det hela än mer löjligt) ska ska de fan inte ha en enda krona mer än det som avtalats!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hur stor skuld har du hos dem?
Jag har aldrig hört om det inkassot tidigare men tänker om det är en liten inkasso med 2 personer som inte hinner svara, det är högt tryck nu på alla inkasso i och med covid-19. Jag fick vänta 3 dagar på att partner inkasso skulle höra av sig och de har inte ens telefonnummer dit man kan ringa utan man ringer till en växel och lämnar sitt nummer så ska de ringa tillbaka "under dagen".
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Hm jag fick svar av partner inkasso efter några timmar.
Ja, man behandlas olika det har jag förståelse på ett visst sätt. Men inte när det blir som någon form av mobbning. Jag menar, skicka ut falska fakturor hann de ju med, de har börjat svara men ignorerar mina frågor.
Skulden är på runt 2400 kronor nu, var på 2700 innan.
Tyvärr ser detta företag som ren bluff, är ju bara att läsa vad andra skrivit.
 

a1990a

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
8 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Som Myra sa, Inkassobolagen kan omöjligt behandla alla sina kunder likvärdigt det borde du själv fatta?
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Känner lite att få man avbetalning på 300 kr i månaden så ska man vara väldigt glad för det! Är inte många som gå med på så lågt
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Som Myra sa, Inkassobolagen kan omöjligt behandla alla sina kunder likvärdigt det borde du själv fatta?
Det fattar jag ju med. Men det är ju skillnad på att behandla olika och frysa ut/ignorera. Säger samma sak till dig, ta en titt på omdömena och kommentarerna detta företag har fått. Så ska vi se vem det är som gör rätt för sig och inte. Klart jag blir irriterad när ingenting med detta företag stämmer det fattar du väl själv? Eller kanske inte....?
Bara det att man mailar mig klockan 23:00 när man väljer att maila mig, fullkomligt otroligt......
Fakturan där var jag ju tvungen att bevisa att de hade fel annars hade jag fått betala mer.
Nej fy fan för dem!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp