Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Vet inte hur jag ska göra, för mycket lån..

Flashback2023

Medlem
Poäng: 1
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Har spelat bort ca 300.000 kr men har nog lån på över 400 tot och har lån och krediter med en månadskostnad som är på gränsen till att klara av. Har även lån till credifi och binly som jag inte betalar på, inväntar tills de hamnar hos inkasso.

Har även två kreditkort på 30 respektive 10 tusen (Resurs/ Carpay). Brukar betala in dem varje månad och sen tar jag ut därifrån ändå. Vet inte om jag borde ringa respektive och be om att de ska spärra mig ifrån uttag. Har även 40.000 hos northmill, betalar in där och tar sedan ut. Så går ju alltid tillbaka till ruta ett när det gäller dem. De övriga lånen är Tryggkredit ca 49.000, marginalen bank 174000. Klarnakortet 30.000. Mitt uc betyg är åt helvete. 15 ff. Bisnode likaså. Har ångest och ont i både bröst och magen dagligen. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det här. Ett samlingslån hade väl löst det men förstår att jag inte kan få det hur det ser ut nu. Vill absolut inte hamna hos kronofogden.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
640
Poäng
637
Vad har du för inkomst?
Kreditupplysningar?
När tog senast uc FF?
Anmärkningar?

montören

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Låt bli smålånen dom kommer sluka upp dig. Har du möjlighet till samlingslån hos tex resurs försök fixa det i samband att du ber dem spärra dig från krediter kanske du har någon som kan ha som medsökande? Många seriösa kreditgivare inte är helt omöjliga beroende på hur dina ekonomiska förutsättningar ser ut sålänge man pratar med dom. Varför har du lånat? Spel, gamble på annat eller bara kladdat upp pengar? Det är jätteviktigt att söka hjälp för eventuellt missbruk oavsätt vad det gäller. Främst erkänna för sig själv om man har missbruk. Om så är fallet och om du har möjlighet så försök ha någon som står dig väldigt nära att kanske sköta din ekonomi.

mannenmyten

Ny medlem
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hur har du lyckats med att ta så många lån? Och med kreditkort trots så mycket skulder? Är nämligen lite i samma sits men med betydligt mycket mindre i skulder. Har c.a 80k i skulder. Försöker med samlingslån men ingen som nappar. Har en årsinkomst på 450k. Sökt endel lån nu då jag behöver få in pengar innan mina lån går till inkasso med verkar helt omöjligt. Hoppas det löser dig för dig. Mvh

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Meddelanden
1 304
Mottagna reaktioner
1 140
Poäng
837
Hur har du lyckats med att ta så många lån? Och med kreditkort trots så mycket skulder? Är nämligen lite i samma sits men med betydligt mycket mindre i skulder. Har c.a 80k i skulder. Försöker med samlingslån men ingen som nappar. Har en årsinkomst på 450k. Sökt endel lån nu då jag behöver få in pengar innan mina lån går till inkasso med verkar helt omöjligt. Hoppas det löser dig för dig. Mvh
Problemet här är att din årsinkomst inte är deklarerad, delvis att 450.000 i årsinkomst är för 2023 och syns först i deklarationen 2024 (Om inkomsten beskattas) eller att du har väldigt många UC förfrågningar.

Står din årsinkomst på 450.000 med på kreditupplysningen och du har mindre än 3 UC förfrågningar, varav senaste UC förfågan är minst 3 månader gammal så är det inga problem att få lös 80.000 via ex Lendo, eller gå direkt till en bank som lånar ut pengar för den delen.

mannenmyten

Ny medlem
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Problemet här är att din årsinkomst inte är deklarerad, delvis att 450.000 i årsinkomst är för 2023 och syns först i deklarationen 2024 (Om inkomsten beskattas) eller att du har väldigt många UC förfrågningar.

Står din årsinkomst på 450.000 med på kreditupplysningen och du har mindre än 3 UC förfrågningar, varav senaste UC förfågan är minst 3 månader gammal så är det inga problem att få lös 80.000 via ex Lendo, eller gå direkt till en bank som lånar ut pengar för den delen.
Min årsinkomst står med på kreditupplysning sen 2021.. då är det alla UC förfrågningar som ställer till det för mig. Sökt rätt flitigt av desperation.

Har även 2 bet.anm. Blev av med kronofogden tidigare i år. Och vill ej hamna där igen, därav mina alla försök på att ta ett större lån. Har 5 aktiva smslån som jag skulle vilja betala av plus ett klarna kort som går till inkasso vilken dag som helst! Blev nekad av Nstart på ett samlingslån pga mitt spelande, men är spärrad nu från allt spelande.

Majsan72

Viktig medlem
Poäng: 102
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Ta ett extrajobb. Jag har jobbat 160% sen 1/9-2022. Det har räddat mig då jag inte får några samlingslån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp