• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vi som är skuldsatta

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Funderar på varför det finns så få forum för oss som är skuldsatta som om vi inte finns men vi är många som hamnat i skuldfällan av olika anledningar. Letat på nätet och de forum jag hittat har jag inte fastnat för förutom detta forum som jag tycker är suveränt. Jag har varit medlem en gång tidigare och det var 2016. Ökningen av inlägg måste vara mycket stor. Heltidsjobb att vara aktiv här
Här får man stöd, goda råd och ta del av varandras livsöden och tragedier som skulder medför. Lyxfällan på tv ger jag inte mycket för. Framställer skuldsatta som mindre vetande människor.
Saknar seriösa program på tv gärna om spelberoende eftersom det är min tragedi.
Vi finns och är vanliga människor som tänker och känner som alla andra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Endre

Aktiv medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Januari 2017
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
79
Poäng
197
Mmm...Det finns något forum till har jag sett men kanske inte med så stor aktivitet som här. I övrigt verkar det finnas enskilda sidor därute bara, och de besvarar ju inte helheten och alla olika komplexiteter som finns.

Lytes-tv som Lyxfällan och Kronofogden knackar på, är ju ingen hjälp. Tycker att det handlar för mycket om att känslomässigt skuldbelägga de medverkande och frambringa en konfliktsituation med de/den utsatta. Alltså med tanke på ordval, tonläge och kroppsspråket.
Skulle inte tro att samma tv-format skulle kunna användas i program där stackare blivit stympade vid operationer (Botched heter ett sånt program) eller liknande tv-produktioner där man får ta del av de allra mest intima saker deltagare delar med sig av.

Kanske kan forumet annonsera eller på annat sätt göra sig ännu mer exponerat mot internet och därmed dra en större publik?
Förr eller senare kommer det bli många, många fler som behöver hjälp hur som helst!
 
Senast ändrad:

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Rekommenderar de som är intresserade av att läsa om spelberoende att gå in på https://spelmissbruk.wordpress.com/
En blogg av en spelberoende tjej som är mor och maka. Hon skriver fantastiskt bra och är en mästare på att beskriva hur det är att vara Spelberoende. Rekommenderas varmt♥️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp