• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vi som söker samlingslån i maj

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Någon som sökte under december 2023? Det spelar ingen roll om det blev avslag eller ej. I min omgivning så ingen fick samla sedan september 2023z Det verkar som pengarna är slut i Sverige haha. Nej men jag tror att bankerna har fattat att de flesta kommer söka skuldsanering. Tråkigts för oss som vill verkligen kämpa och försöka samla och betala av.
Tänkte söka imorgon så hoppas på samlingslån med bättre ränta nu när jag putsat på min Uc drygt ett år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Sökt flertal gånger under året, senaste i början av Decembember med sämre förutsättningar, endast fått skiterbjudanden från skitställen. Dock förståeligt när man har skitiga förutsättningar. ;)
 

Skuldfrisjäl

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
5 December 2023
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
68
Poäng
186
Någon som sökte under december 2023? Det spelar ingen roll om det blev avslag eller ej. I min omgivning så ingen fick samla sedan september 2023z Det verkar som pengarna är slut i Sverige haha. Nej men jag tror att bankerna har fattat att de flesta kommer söka skuldsanering. Tråkigts för oss som vill verkligen kämpa och försöka samla och betala av.
Tror inte det har med skuldsanering att göra utan riskbedömning, bankerna tar stor risk när de lånar ut pengar, i synnerhet om man redan är högt belånad. Har du hyfsat bra UC och låg skuldkvot verkar det inte vara några problem att få låna till helt ok ränta i dagens mått mätt. Men min gissning är så god som din!
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Sökt flertal gånger under året, senaste i början av Decembember med sämre förutsättningar, endast fått skiterbjudanden från skitställen. Dock förståeligt när man har skitiga förutsättningar. ;)
Trist såklart att inte få drägliga lånevillkor. Utan att känna till dina förutsättningar men att söka flera gånger under ett år låter som du dragit på dig många ff. Jag sökte totalt två samlingslån under 2023 (juni o sep.) till hyggliga villkor. Jag hoppas kunna få mitt tredje inom kort.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Trist såklart att inte få drägliga lånevillkor. Utan att känna till dina förutsättningar men att söka flera gånger under ett år låter som du dragit på dig många ff. Jag sökte totalt två samlingslån under 2023 (juni o sep.) till hyggliga villkor. Jag hoppas kunna få mitt tredje inom kort.

Stämmer, jag har 8 i skrivande stund. Kommer nu eventuellt söka med medsökande nu i januari/februari; annars kommer jag vänta till juli då jag är nere på 3ff. Inkomsten ökar även från 300K till 420K vilket är fördelaktigt. Hoppas det går bra på nästa för din del också!
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Stämmer, jag har 8 i skrivande stund. Kommer nu eventuellt söka med medsökande nu i januari/februari; annars kommer jag vänta till juli då jag är nere på 3ff. Inkomsten ökar även från 300K till 420K vilket är fördelaktigt. Hoppas det går bra på nästa för din del också!
Tack! Hoppas detsamma för din del när det väl beger sig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp