• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
möjligen finansinspektionen, någon poäng att anmäla till fogden är det inte, då dom hanterar varje ärende separat och det är upp till gäldenären att protestera.

Då har du dessutom en skuld till hos samma ställe då, som inte ligger hos kronofogden...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Det finns bara en skuld. Något annat finns inte. Därför får jag inte det att gå ihop.
Målnumret är det samma som jag bestred och den stämmer överens med den som ligger för utmätning idag. Jag måste ringa till Kfm på måndag och reda ut detta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det får du nog göra, man ansöker inte om föreläggande på samma skuld 2 gånger, i alla fall inte om man fått ett utslag första gången.

Vore ju fint om du lyckas klämma åt någon för att ha ev förfalskat något utslag eller nåt..
 

Federica

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 September 2011
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har löneutmätning och betalar varje månad ca 8000:-. Har en sammanlagd skuld idag på 200 000:-.
Jag har en skuld till Snabb sms kredit (Ars Enterprises). Den tog jag 2013 och jag lånade 3000:-. Kom till en punkt där jag släppte alla lån till Kfm, även snabb sms kredit. I maj 2015 var skulden uppe i 20 000:-, 9 Juni 2015 hade den ökat till 25000:- och 26 juni 2015 så var summan uppe i 48 000:- enligt Kronofogden.
Jag har försökt ringa som en tok på telefonnumret som står på Kfm:s brev. Det är ett 070 nummer till Ars Enterprises. Men inte svarar han heller.
Jag skrev ett argt mejl och sa att jag kommer att gå vidare med detta.
Då behagade dom att svara att dom kommer att kontakta Kfm och be dom att justera räntan. Det här kan väl aldrig vara rätt? Kan jag anmäla dom på något sätt och till vem? För jag ger mig aldrig!
Har ni några tips hur jag ska gå tillväga.
Jag har sparat alla mejl från dom.
Så har ni skuld hos Kfm när det gäller Ars Enterprises , så kolla verkligen noga. Var på er vakt.
 

Federica

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 September 2011
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?
 

FGm

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Juli 2015
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?

Av vilken anledning skulle detta vara ofördelaktigt för dig när du fått skuldsanering? Ju högre skulder man har desto lättare är det att få igenom en skuldsanering. Denna skulden kan mycket väl vara anledningen till att du slipper att betala på dina skulder i kanske tio års tid och enbart behöver betala i fem års tid genom skuldsanering. Har du ett betalningsutrymme om kanske 5000 kr per månad har du i sådant fall gjort en besparing om 300 000 kr.
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?

Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?
 

FGm

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Juli 2015
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?

Inte hört något från vem?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej, jag har har råkat ut på liknade sak, har fått skuldsanering och bland alla skulder kommer Enterprise lånet på lite över 3 000 som hade ökat till 76 000, nu betalar jag 648 i månad under fem år till detta bluff. Finns det möjlighet att anmäla detta på något sätt?

Du skulle ha protesterat när förslaget till skuldsanering kom, där det stod med i skuldspecifikationen, du skulle kontaktat kronofogden och sagt att skuldens storlek var tokig.


Det finns lite halvt ljusskygga företag som har lite som affärside att bevaka post och inrikes tidningar och kolla vilka som ska få skuldsanering och om dom kommer behöva betala något i sin sanering, sen anmäler dom en skuld, vare sig man haft med företaget att göra eller ej, och invänder inte gäldenären mot det så kommer skulden ingå i skuldsaneringen och man får betala enligt den plan som beslutas.
Lyckas dessutom gäldenären misssköta skuldsaneringen så den upphävs, så är skulden fastställd på samma sätt som genom ett utslag, i och med skuldsaneringsbeslutet, och kan lämnas för indrivning hos kronofogden.

Du förlorar ju inget på det, du skulle ha betalat lika mycket per månad oavsett, dom som förlorar är övriga borgenärer.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det är förjävligt. Jag mejlade dom förut och dom sa att det är kronofogden som gjort fel med räntan och att dom skulle justera detta. Än så länge har jag inte hört något ifrån dom. Jag har tom papper hemma, då jag bestred skulden, att Ars Enterprises har inte kommit med svar i tid och att Kfm avslutar ärendet utan vidare åtgärd. Ändå ligger det en skuld hos Kfm. Hur detta kan vara möjligt?
Det måste ju gå att anmäla detta på något vis. Och vi är nog många som råkat ut för deras lurendrejeri. Vi måste ju kunna gå vidare med detta på något vis?

vad sa kronofogden när du ringde dit om det här? du skulle göra det "på måndag" så jag antar att du har fått besked nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp