Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vilka banker med lösenkrav löser sms-lån

Diskussion i 'Större lån' startad av Gert, 13 februari 2018.

Tags: Add Tags
  1. Gert

Gert Gäst

Hej

Som rubriken lyder. Vilka banker på t.ex. Lendo går med på att lösa sms-lån om du har fått ett lån med lösenkrav? Är det någon här som fått lån med lösenkrav och senare blivit nekade i processen när ni försökt lösa sms-lån?

Har sedan tidigare fått ett lån på Norwegian på 75000 förra året som enbart gick till att lösa tidigare smslån, där var det inga problem, räntan är dock rätt hög 22%, så hade denna gången hellre sökt via Lendo, men fråga är om det är lönt...

2. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    647
    Trofépoäng:
    677
    Inte koll på vilka, men rent generellt tror jag det är lugnt så länge man också löser det som syns hos UC (om man har något som syns där).

3. Gert

Gert Gäst

Problemet är att jag har ca 500k synligt, men behöver lösa sms-lån för 120000...

Så inget av det jag tänkt söka ska gå till att betala av ”UC-lån”

4. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    62
    Trofépoäng:
    186
    En del banker kräver väl inte lösenkrav, beror väl på förutsättningar...?

5. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    647
    Trofépoäng:
    677
    Beviljas man med lösenkrav och sen vill använda de pengarna till skulder som inte syns på UC är risken förmodligen mycket hög att man nekas. Som IHope skriver, söker man på tex Lendo och kryssar i att lån ska lösas så är det dock inte säkert att alla långivare som kommer med erbjudanden faktiskt har lösenkrav.

Dela sidan