• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilka har fått inkomståret 2012 uppdaterat på min uc?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag har tyvärr inte fått min UC uppdaterad. Vad jag förstår beror det på att min deklaration är uttagen för kontroll. Jag har inte yrkat på några konstiga avdrag utan bara på sådant som finns med automatiskt via kontrolluppgifter. Har inte fått något besked eller förfrågan från Skatteverket att så faktiskt är fallet, utan det har jag läst mej till att det förmodligen är så. Jag trodde i min enfald att Skatteverket skickade ut förfrågningar om deklarationen så fort man lämnat in den, men de har hela sommaren på sej att fråga :( i värsta fall innebär det att min UC inte blir uppdaterad förrän i december, vilket är extremt negativt för mej, uppgifterna i nuvarande UC är helt inaktuella. Inte klokt att att uppgifterna hinner att bli ett par år gamla och därmed inte att lita på och att dessutom det är det enda som kreditgivare litar på.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Skatteverket har tyvärr ända tills november att begära granskning om du har otur.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp