• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilka inkassobolag/missbrukad kredit?

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hej! Jag har några lån och krediter som jag undrar vilka inkassobolag de har samt vilka som ger missbrukad kredit och inte. Vill inte ringa och fråga långivarna själv om de ger missbrukad kredit eller inte då jag har förstått att vissa kan ljuga om det...
En annan fråga, är de bara de lån och krediter som finns på UC som kan ge missbrukad kredit eller kan de på Bisnode också ge det?

Dessa lån undrar jag över:
Coop
Moneygo
Wasa kredit
Jotex
Ellos
Everyday+
Lumify
Loanstep
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Fick ett svar från Moneygo att det ger misskött kredit och säljer skulden till inkassobolaget Mohdi.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Hej! Jag har några lån och krediter som jag undrar vilka inkassobolag de har samt vilka som ger missbrukad kredit och inte. Vill inte ringa och fråga långivarna själv om de ger missbrukad kredit eller inte då jag har förstått att vissa kan ljuga om det...
En annan fråga, är de bara de lån och krediter som finns på UC som kan ge missbrukad kredit eller kan de på Bisnode också ge det?

Dessa lån undrar jag över:
Coop
Moneygo
Wasa kredit
Jotex
Ellos
Everyday+
Lumify
Loanstep
Säger de jag vet.
Lumify ger inte missbrukad och skickar till Arvato Finance (Gothia inkasso).
Everydayplus har den gången jag hade dem skickat till Svea inkasso och ger inte missbrukad kredit. Everydayplus går under företaget OPR Finance precis som Fixza som alldeles nyligen skickade mig till Svea inkasso så det borde vara Svea inkasso.
Loanstep ger inte missbrukad kredit och skickar till Billecta AB.
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Säger de jag vet.
Lumify ger inte missbrukad och skickar till Arvato Finance (Gothia inkasso).
Everydayplus har den gången jag hade dem skickat till Svea inkasso och ger inte missbrukad kredit. Everydayplus går under företaget OPR Finance precis som Fixza som alldeles nyligen skickade mig till Svea inkasso så det borde vara Svea inkasso.
Loanstep ger inte missbrukad kredit och skickar till Billecta AB.
Tack så mycket! Men Svea inkasso är väl ändå inte bra att hamna hos? Hört att det tar blank UC som sen försämrar betyget enormt?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Tack så mycket! Men Svea inkasso är väl ändå inte bra att hamna hos? Hört att det tar blank UC som sen försämrar betyget enormt?
De kan vara relativt hårda kan jag tycka med avbetalningsplaner detta på senare dagar, men absolut inte ens i närheten av Gothia och Intrum. Varit hos Svea inkasso med kanske 10-12 ärenden, jag har aldrig fått en blank UC iallafall, kanske haft tur?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Tack så mycket! Men Svea inkasso är väl ändå inte bra att hamna hos? Hört att det tar blank UC som sen försämrar betyget enormt?
Jag har Svea med avbett och har efter 3-4 månader inte fått en UC. (en del av pfc gick dit) Tänker att det borde vara om man tjaffsar om avbett plan eller inte kontaktar dem i tid de kanske kollar?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
De kan vara relativt hårda kan jag tycka med avbetalningsplaner detta på senare dagar, men absolut inte ens i närheten av Gothia och Intrum. Varit hos Svea inkasso med kanske 10-12 ärenden, jag har aldrig fått en blank UC iallafall, kanske haft tur?
Tror det är viktigt att inte bli sen med betalningen hos de. I vissa fall tar de blank UC bums. Usch.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp