• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilka långivare går igenom kontohistorik?

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Skall samla en del lån och fick riktigt bra ränteerbjudande, men då jag har ett mindre wästgöta och varit föräldraledig ett par månader skulle jag vilja undvika frågor om de går igenom kontohistorik.

Fick schyssta erbjudande från:

Remember
Marginalen
Ikano
Komplett
Resurs
Sevenday

Jag har sett från andra trådar att Remember brukar gå igenom historik. Har någon erfarenhet av de andra? Marginalen låter som ett bra alternativ och har läst bra om dem på forumet.
Jag har inte haft lån hos någon av aktörerna innan.

Själv har jag bara varit med om att Mohank och Wästgöta går igenom kontot och letar efter misstänkta transaktioner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Remember kollade ingen historik på mig utan betalade bara ut lånet och så fick jag lösa allt själv.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Vad menar du med kontohistorik? Ingen av bankerna du listar kräver kontoutdrag, möjligtvis Remember i enstaka fall. Sevenday vill alltid ha senaste lönespecen dock.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Vad menar du med kontohistorik? Ingen av bankerna du listar kräver kontoutdrag, möjligtvis Remember i enstaka fall. Sevenday vill alltid ha senaste lönespecen dock.
Med Mohank och Wästgöta krävdes att man lät de logga in och titta på transaktioner på ens personliga konto. De ställde frågor om tex tidigare stora inbetalningar. De ville säkert se om man hade mer lån än man uppgett eller möjligtvis spelberoende. Jag hade just en utbetalning från wästgöta som Mohank undrade vad det var.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 201
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Med Mohank och Wästgöta krävdes att man lät de logga in och titta på transaktioner på ens personliga konto. De ställde frågor om tex tidigare stora inbetalningar. De ville säkert se om man hade mer lån än man uppgett eller möjligtvis spelberoende. Jag hade just en utbetalning från wästgöta som Mohank undrade vad det var.
Få stora banker som har det, Moank har det som sagt men annars är det mest lönespec dem vill ha på sin höjd
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Det handlar väl mest för se att du inte får stora inbetalningar för peningtvätt etc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp