Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka långivare gör 'förenklad' UC?

Jag har mycket lån och det vore ju bra om man hittade en större långivare som inte tar en fullständig UC. Utan bara en förenklad där det står inkomst, förfrågningar, anmärkningar och underskott av kapital t.ex. Inte uppradade skulder och vilka summor det rör sig om.
Vet att cashbuddy och selene gör sådana exempelvis. Skulle behöva ett lån på 30-50.000:-.

Tror att om du ska låna så mycket blir det svårt för dig att hitta långivare som gör en förenklad UC. De vill ju veta att du har ekonomi att klara ett så stort lån.

Ja du har nog rätt. Läste på UC nu att de banker som lämnar in kreditengagemang till UC, kan även se dessa på en kund. Så de ovan långivare jag nämnde, lämnar alltså inga uppgifter om mina lån till UC om jag fattat korrekt.. :

När det gäller Selene så kan de göra en UC även vid mindre belopp de säger själva att det är helt slumpmässsigt om det blir en UC tagen vid ansökan oavsett vilket belopp du ansöker om. Så har du mycket lån skulle jag inte ansöka hos Selene

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp