• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilka ska jag släppa?

EJP91

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Mars 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Vilka ska jag släppa för att få så bra uppgörelse som möjligt och undvika misskött kredit?
Ferratum - 23000:-
Betalkoll - 30000:-
Gamla glase - 17000:-
Klarna kontot - 35000:-
Credway - 29000:-
Monetti - 9000:-
Credigo - 6000:-

Har även everyday+ men de vill jag inte släppa då de använder Svea inkasso

Tacksam för era råd:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Tjaaa....Ferratum hamnade hos Axactor fick 1200/mån på 25K. Klarna hamnade hos Legalis i 3 mån för att sen överlåtas till Sileo...fick Klarna på 36 månader. Credway och Credigo hos Gothia totalt 45K, fick 2100 där...UC gick från 14 till 4 när Credway/Credigo sades upp...Inga av dessa jag nämner här har gett mig misskött kredit hos UC
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Jag hade släppt Ferratum (du bör få Axactor då). Ferratum har hög ränta så i längden tjänar du på det. Samtidigt lär de vilja att du betalar in lite mer än vad du gör hos Ferratum men det är bara bra för din del? Undrar vad alla har emot svea Inkasso? För min del är de alltid trevliga, rimliga avbetalningsplaner (fått sänka flera gånger), fått uppskov osv så jag hade släppt Eplus Kan du inte betala Eplus kommer du ändå hamna hos Svea. Gothia anser jag vara riktiga rövhål och under coronatiderna verkar de vilja ta mer betalt av sina kunder (som de också skrämmer med skyhöga belopp på avbetalningsplanerna). Samtidigt är det en stor månadskostnad för dig att betala Credway om du har 29 000 där. Är väl 2500 typ i månaden? Släpp monetti du lär hamna hos sileo som är bra på alla sätt.
 

EJP91

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Mars 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hur är det med Gothia kan de slå ihop alla skulder du får dit eller får man en betalplan för varje?
Måste få ner månadskostnaden lite under ett par månader.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Jag fick slå ihop 3 skulder, min sambo också.
Däremot kan de vara förjävliga rent ut sagt och hota med KFM, ge orimligt höga belopp till avbetalningsplanerna, lägger upp tillfälliga avbetalningsplaner och så vidare. Förstår mig inte alls på dessa, sämsta inkassobolaget i moderna tid utan tvekan om du frågar mig....
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Jag fick slå ihop 3 skulder, min sambo också.
Däremot kan de vara förjävliga rent ut sagt och hota med KFM, ge orimligt höga belopp till avbetalningsplanerna, lägger upp tillfälliga avbetalningsplaner och så vidare. Förstår mig inte alls på dessa, sämsta inkassobolaget i moderna tid utan tvekan om du frågar mig....

Kan inget annat än att hålla med. Giriga och kräver sjuka summor per månad. Otrevlig kundtjänst också många gånger.. usch!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Gothia anser jag vara riktiga rövhål och under coronatiderna verkar de vilja ta mer betalt av sina kunder (som de också skrämmer med skyhöga belopp på avbetalningsplanerna).
JAg har fått bra hjälp av Gothia och just pga covis-19 så gav de mig en betalfrimånad, utan att jag ens hade frågat om det, samt sänkte mitt månadsbelopp fr 1200 till 600 kr
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har hatt både Svea , gothia , axactor ... måste säga gothia har varit bäst av dom 3 ! Slagit ihop krediterna och även betalningsfri månad ! Även om man varit sen mer än 1 månad så har dom inte skickat till kronofogden . Däremot några du ska undvika är Lowell inkasso för dom har varit omöjliga för mig :)
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
JAg har fått bra hjälp av Gothia och just pga covis-19 så gav de mig en betalfrimånad, utan att jag ens hade frågat om det, samt sänkte mitt månadsbelopp fr 1200 till 600 kr
Oj tvärtom för mig. De sa att jag skulle betala 8000 i månaden när jag hade en totalskuld på 70 000 sen var de otrevliga och envisa i telefon och fick tjata på dem för att sänka....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp