• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilket belopp ska jag söka?

stefan

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Mars 2017
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Jag vill kunna låna ett så högt belopp som möjligt via tex advisa.. men är risken större att man blir nekad om man söker för 500k ist för 200k eller kan man bli erbjuden lägre summa fast man söker på 500k.. hur skulle ni gjort? Söka så högt som möjligt eller söka lägre belopp som man tror är större chans att man får beviljat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag vill kunna låna ett så högt belopp som möjligt via tex advisa.. men är risken större att man blir nekad om man söker för 500k ist för 200k eller kan man bli erbjuden lägre summa fast man söker på 500k.. hur skulle ni gjort? Söka så högt som möjligt eller söka lägre belopp som man tror är större chans att man får beviljat?
Söker du på 500 så kommer bankerna att ge dig det högsta erbjudande dem kan. Så sök på så mkt du egentligen vill ha
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Söker du på 500 så kommer bankerna att ge dig det högsta erbjudande dem kan. Så sök på så mkt du egentligen vill ha
Ja, det är många säger så. Men jag måste säga att min erfarenhet är att många långivare avstår från att ge lägre bud när låneförfrågan är på belopp som 400+. Vid de tillfällen som jag har testat har jag inte ens fått erbjudande på låt säg 100 000. Givetvis beror allt på förutsättningar osv, men jag själv har personligen blivit väldigt försiktig med att söka för högt. Hellre ha is i magen och söka två lån.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Ja, det är många säger så. Men jag måste säga att min erfarenhet är att många långivare avstår från att ge lägre bud när låneförfrågan är på belopp som 400+. Vid de tillfällen som jag har testat har jag inte ens fått erbjudande på låt säg 100 000. Givetvis beror allt på förutsättningar osv, men jag själv har personligen blivit väldigt försiktig med att söka för högt. Hellre ha is i magen och söka två lån.
Möjligt ska ju inte lova ngt. Men min erfarenhet är att man får alltid högsta som dem kan bevilja
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Sök alltid högsta, dom erbjuder sitt max hursomhelst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp