• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilket inkasso har dessa?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Nu lägger jag bara till: Daypay brukar skicka till Partner Inkasso.
Om jag tvingades välja mellan Partner Inkasso, Alektum och Gothia (och ja jag skrev tvingades då jag inte gillar någon av dem)….så skulle jag iallafall hålla Partner Inkasso högst upp.

Motivering och rangordning:
1. Partner Inkasso - Vill gärna ha korta avbetalningsplaner, ibland orimliga sådana. Då är dom väldigt svåra om inte omöjliga att rucka på, men dom är snabba på att svara, trevlig kundtjänst med mera. Antar att du ändå inte kunnat låna så mycket på Daypay så du lär ju kanske inte behöva betala jättemycket i månaden.

2. Alektum - Det är inte omöjligt med betalningsfria månader, uppskov eller att dom ändrar i avbetalningsplanerna. Skickar inte vidare skulden på ett tag. Trevlig kundtjänst finns men det är sällsynt. Tar evigheter att svara via mejl, hotar gärna med Kronofogden, logga in på mina sidor och håll koll så att dom inte förkortar eller på något annat sätt ändrar i din avbetalningsplan, det gjorde dom med min sambo och sen skickade dom henne vidare till Kronofogden..

3. Gothia, hemska på alla sätt och vis. Omöjliga att ha och göra med, orimliga avbetalningsplaner, otrevlig kundtjänst, svarar långsamt eller struntar i att svara på mejl, oprofessionella och allt annat som är dåligt.
Nej hos Gothia vill du aldrig hamna…är nog det värsta bolaget jag varit med om.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp