• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilket lån är bäst för mig?

E

Ebba

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag undrar om ni med kanske lite mer kunskap skulle kunna peka mig i rätt riktning? Jag skulle behöva låna 50.000 för att bland annat lösa gamla skulder och krediter. Mina förutsättningar:

Obetalda CSN-lån hos KFM
Flertalet obetalda småfakturor hos olika företag. Vissa hos KFM, vissa hos inkasso.
Många UC, många betalningsanmärkningar. Detta har pågått under lång tid, både äldre och nyare registrerade skulder.

Mycket god inkomst, 450-500.000/År. Fast anställd.

Jag har fått ett Ja från nystart finans om jag söker med medlåntagare, men jag har inte velat prata med min sambo om detta än.. Finns det NÅGOT låneinstitut som jag skulle ha en chans att låna själv, utan medlåntagare? Eller finns det något bättre än nystart, om jag ändå är tvungen att ha medlåntagare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Med skuldsaldo är det omöjligt tyvärr
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Osäker på det. Du skulle få betydligt bättre ränta om din sambo tar lånet själv sen betalar du hen varje månad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Nystart är nog dom enda jag kommer på. Men det är också den sämsta aktören på marknaden på alla sätt och vis.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Har du kollat om du kan få på Svea den så kallade skuldsaneringslån.

Har för mig att man måste ha medsökande över 50.000:- Det svarade de för några månader sen. Det tar ca 6 mån också tills de handlägger ärendet och de lägger på en massa kostnader :/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp