Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vilket ska jag välja?

Diskussion i 'Större lån' startad av tjej86, 27 november 2018.

1. tjej86

tjej86 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    Sökt ett lån genom advisa på 250.000. De två bästa alternativen blev SEB banken på 9% ränta och lendify på 10% ränta. Vet inte vilken av de jag ska välja? Båda kräver kompletteringar. Vad kan det vara för typ av kompletteringar och vad har ni för erfarenhet av de båda? Tack för svar så jag vet hur jag ska göra

2pac gillar detta.
  2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 172
    Trofépoäng:
    1 497
    Lönespecifikationer tror jag spontant.

3. Marrans

Marrans Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    SEB verkar begära arbetsintyg om man kollar deras hemsida, kanske inte är varje gång men.

4. tjej86

tjej86 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    Jag valde lendify men nu väntar en läskig väntan då de kollat mina kontoutdrag men även vill ha arbetsgivarintyg och de tre senaste lönespecarna. Usch vågar inte hoppas på för mycket!

5. 2pac

2pac Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Trofépoäng:
    147
    Sjukt vad mycket de ber om. Hur länge har du varit anställd på ditt jobb? Är det provanställning eller liknande?

6. tjej86

tjej86 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    Varit där sedan september förra året. Men tror det beror på att jag fått mindre i lön denna månaden för jag både varit sjuk och ledig. Dessutom jobbat lite extra ett par dagar som jag också fick ta med då de såg två typer av löninsättningar

7. Marrans

Marrans Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det var väldans hårt, hade tänkt och välja dom med men nu blir jag tveksam. Hur kollar dom kontoutdrag? Hur ser dom att du fått mindre lön dom senaste månaderna eller var det efter såg dom det via lönespecarna?

8. tjej86

tjej86 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    De får tillgång genom det om man väljer att ge de tillåtelse via BankID så kollar de hur det sett ut dina senaste månader och sen ska de väl matcha det med specarna antar jag. Är mest rädd det blir avslag nu när jag är så nära. Vet inte vad jag ska göra isåfall?

9. Marrans

Marrans Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hur ser ditt kreditbetyg ut i övrigt? Finns ju andra aktörer som inte är lika hårda.

10. tjej86

tjej86 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    Hade 3,2 när jag sökte och inga förfrågningar men däremot högt underskott så därav betyget. Fick även erbjudande från remember men med högre ränta. Är de kanske bättre? Man kan ju ångra sig vi advisa också och få det att låta som man gjort ett felaktigt val hehe

Dela sidan