• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vivus avbetalningsplan?

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Höll mig skuldfri bra länge o så hamna jag där igen,en sjukskrivning som blev längre en väntat,försenad sjukpenning o tog en kredit hos vivus..som nu är uppe i 55 tusen. Har varit i kontakt med dom idag o förklarat o dom var väldigt vänliga o frågade hur mkt ja kan tänka mig o betala varje månad,gav ett förslag på tre tusen. Har ej fått svar. Någon som har erfarenhet av dom? Skulden har inte blivit skickad till inkasso än. Vilket inkasso bolag har dom?

:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fick svar av dom för en stund sen,dom beviljade avbetalningsplan direkt på det beloppet jag önskade,helt chockad. Fler som haft tur med dom? Annars har man ju bara haft otur förut med dom o läst andra trådar:/
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Fick svar av dom för en stund sen,dom beviljade avbetalningsplan direkt på det beloppet jag önskade,helt chockad. Fler som haft tur med dom? Annars har man ju bara haft otur förut med dom o läst andra trådar:/
Fick du avbetalningsplan på Vivus? Inget som gått till inkasso? Jag har själv 49000 8000/mån som ska in men kommer få släppa! Skickade du bara Mail till dem? Hur länge har du fått den planen?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fick du avbetalningsplan på Vivus? Inget som gått till inkasso? Jag har själv 49000 8000/mån som ska in men kommer få släppa! Skickade du bara Mail till dem? Hur länge har du fått den planen?


Jag mailade dom o frågade om jag kunde få en avbetalnings plan annars får dom skicka det till kronofogden:( fick en avbetalnings plan direkt o fick bestämma summan själv,blev helt paff. Har haft o göra med dom för många år sen o då var dom hemska....skickade till kronofogden o jagade än hela tiden sen blev man tvungen o ta en anmärkning för att sen få en avbetalnings plan....
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Jag mailade dom o frågade om jag kunde få en avbetalnings plan annars får dom skicka det till kronofogden:( fick en avbetalnings plan direkt o fick bestämma summan själv,blev helt paff. Har haft o göra med dom för många år sen o då var dom hemska....skickade till kronofogden o jagade än hela tiden sen blev man tvungen o ta en anmärkning för att sen få en avbetalnings plan....
Kanske ska testa det då. Min sambo hade dem sen fick han nu skuldsanering och de skickade aldrig in belopp så de får inga pengar! Dock ringer de honom fortfarande
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kanske ska testa det då. Min sambo hade dem sen fick han nu skuldsanering och de skickade aldrig in belopp så de får inga pengar! Dock ringer de honom fortfarande


Ja maila dom o fråga... Jag fick svar direkt:)
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jadu det har jag inte ens kollat upp,vill vara inte hamna hos Kronofogden
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
44
Poäng
156
Fick svar av dom för en stund sen,dom beviljade avbetalningsplan direkt på det beloppet jag önskade,helt chockad. Fler som haft tur med dom? Annars har man ju bara haft otur förut med dom o läst andra trådar:/
Jag ligger i samma sits som dem, har en skuld på 50k hos dem.
Tror du dem går med på att jag säger att jag vill betala av 2500kr varje månad.
"hotade du med att dem skulle få släppa till kfm"

Jag kommer testa kontakta dem idag då
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag ligger i samma sits som dem, har en skuld på 50k hos dem.
Tror du dem går med på att jag säger att jag vill betala av 2500kr varje månad.
"hotade du med att dem skulle få släppa till kfm"

Jag kommer testa kontakta dem idag då

Jag skrev o frågade om jag kunde få en avbetalnings plan på 2 tusen kr i månaden...annars får ni skicka till kronofogden sa jag o dom gick med på en avbetalnings plan direkt,men tror mkt beror på vem man pratar med där på vivus...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp