• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vivus avbetalningsplan?

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
44
Poäng
156
Mitt gick igenom igår på avbetalningsplan 2075kr/mån i 25 månader
Jag skrev o frågade om jag kunde få en avbetalnings plan på 2 tusen kr i månaden...annars får ni skicka till kronofogden sa jag o dom gick med på en avbetalnings plan direkt,men tror mkt beror på vem man pratar med där på vivus...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 835
Poäng
4 477
Det känns tråkigt att du hamnar i skuldfällan gång på gång efter perioder av mer ordnat ekonomi.
Jag vet att du har haft det jätte kämpigt. Och att nu i ren desperation låna av Vivus känns inte bra men jag förstår att man gör såna val när inget annat står till buds.

Men i all välmening vill jag ge dig ett råd och det är att du för din egen skull börja spara till en buffert och prioritera ett buffertsparande framför att betala på nån skuld.
En buffert är det skyddsnät som kommer rädda dig nästa gång du hamnar i en trängd situation och ett skitlån är bara en ansökan bort.
Hoppas det går bra för dig nu framöver <3
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Någon som släppt Vivus till gothia inkasso och kan bekräfta att dom inte rapporterar missbruk kredit? Vivus borde ej göra det i och med att dom ej samarbetar med UC.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Vad är konsekvensen om man blir rapporterad missbruk kredit?
Att man får en anmärkning… likadant som att man inte betalar till kronofogden. Så får man en missbrukad kredit, sker det direkt när det släpps till inkasso på vissa bolag. Reggas som anmärkning på UC
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp