Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vivus/onea när skickar dom vidare

Diskussion i 'Smslån' startad av Kfm, 27 april 2018.

Tags: Add Tags
  1. Kfm

Kfm Gäst

Hej.
    Hur lång tid tar det innan dessa skicka till kfm?
    Alltså hur många vänder med påminnelser osv?
    Lånen är hos inkasso. Enligt dessa, har frågat om lägre avbetalning när detta kommer till inkasso. Men får då till svar att de redan är där..

Har aldrig riktigt fattat själva gången dom har..

Ni som vet. Fåtman ingen typ"förvarnings brev" eller skickas det omgående till kfm?

2. Tessanki

Tessanki Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Trofépoäng:
    136
    När de gäller dessa bolag(har dom båda)så är dom inte så snabba med att skicka till kfm utan det är massor med påminnelser på mailen och telefonen hot om kfm etc osv.Är dom värsta på att tracka på en.Håller på tills man nästa blir galen.Detta är mina erfarenheter om dom och just nu ligger jag i fas med betalningarna där.

3. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Kan inte annat än hålla med, är maxad på bägge förtillfället, men har än sålänge lyckats betala varje månad.. dock för ett par årsen så betalade jag inte, o helvete! Terrorister! Ringer,mailar och gud vet vad morgon som kväll varje dag, pheeew

4. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Men som sagt.. sist när jag inte betalade så gick det en 4-5 månader innan jag lyckades lösa hela skulden, men inget kfm på den tiden i alla fall, så jag tror du kan vara skapligt lugn. Bara massa hot hela tiden om kfm

5. Kfm

Kfm Gäst

Kändes nästan som att det var så..

Jag trodde att man kunde hamna som in i inkassot.. och kanske minska avbetalnings summan där.. och kanske tom höja själva amorterings beloppet ist för att bara bet på räntan..
    Men fattar helt ärligt inte nått.

Enligt dom betalar jag redan via inkassot.. men det känns som att man betalar för att skjuta fram allt varje gång..
    Nån som fattar va ja menar? Men är mest intresserad att få veta gällande inkassot..

6. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Om jag inte minns fel så har dom eget inkasso bolag va? Och jag tror sjukt nog att du kan typ betala av delar av skulden för att sedan ansöka om nåt lån och få beviljat.. dom är rejält knepiga på alla sätt o viss, men har man inga andra alternativ så lånar man även där, sitter med 40 k på onea och 20 vivus

7. Kfm

Kfm Gäst

Tack för alla svar. :)

Bowery gillar detta.
  8. lanaren360

lanaren360 V.I.P

Mottagna gillanden:
    48
    Trofépoäng:
    147
    För 4 år sedan när jag hade dem, så tog det över 1 år innan det hamnade hos kronofogden. Dock så ringde dem aldrig, fick bara ett Mail då och då som erbjöd avbetalning.

Dela sidan