• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Vivus... Plötsligt händer det, kanske...

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Pratade med vivus idag om försenad betalning. Dom krävde att jag ska betala in 5000 den 25/4 då det är löning. Jag sa att jag får lön den 27. Ok sa han då. Betala in 6000 den 27/4 så gör vi en avbetalningsplan efter det som vi ska anpassa så gott det går efter dig. Hade inte ens bett om det denna gång men ett antal gånger innan men blankt Nej. Varför har dom ändrat sig? Vågar jag lita på att det blir så? Någon som varit med om samma? Hur har avbetalningen sett ut i så fall?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag blev erbjuden avbetalningsplan av Vivus 2013 efter att ha bönat och bett om det många gånger under 6 månader hade då förlängt 6 månader och fick vänta 6 månader till innan jag fick avbetalningsplan beviljad av dem. Jag behövde inte betala in någon klumpsumma utan de delade upp kapitalskulden på 12 månader räntefritt och avgiftsfritt. Lycka till.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Nä menar att de flesta hör ju ihop på något sätt. Vilka hör vivus ihop med?
 

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Man ska passa sig för båda. Väldigt otrevliga att ha att göra med, arroganta och nedlåtande så man drar sig verkligen för att kontakta dom. Känns tufft att behöva betala in en så stor summa på en gång, speciellt när man inte vet vad som kommer efter det. Hade varit lite lättare om man vetat hur avbetalningsplanen kommer att se ut, om det nu blir någon,
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Skriv mail till dem och fråga hur avbetalningsplanen kommer se ut om du betalar in summan. Jag tycker det är bättre att maila bolagen än att ringa. Då har du bevis på vad de säger och lovat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp