• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Volkswagen Finans (SEAT) kreditupplysning

BelleTH

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej! Skrev under avtal igår på privatleasing SEAT. Både jag som kund och säljare har skrivit under avtalet. Allt skedde digitalt. Däremot har jag inte fått någon upplysningskopia ännu? Är det fortfarande Bisnode som de använder? Jag har inga betalningsanmärkningar men inte heller särskilt bra kreditbetyg. Men har man skrivit avtal så borde väl allt vara klappat och klart? Läste i en annan tråd om där de inte tog kreditupplysningen förrän vid leverans av fordonet. Nu blir jag självklart nojjig över detta. Vill liksom inte komma till bilhandlaren och helt plötsligt inte få ut någon bil..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Hej! Skrev under avtal igår på privatleasing SEAT. Både jag som kund och säljare har skrivit under avtalet. Allt skedde digitalt. Däremot har jag inte fått någon upplysningskopia ännu? Är det fortfarande Bisnode som de använder? Jag har inga betalningsanmärkningar men inte heller särskilt bra kreditbetyg. Men har man skrivit avtal så borde väl allt vara klappat och klart? Läste i en annan tråd om där de inte tog kreditupplysningen förrän vid leverans av fordonet. Nu blir jag självklart nojjig över detta. Vill liksom inte komma till bilhandlaren och helt plötsligt inte få ut någon bil..
Det beror väl lite på vad som står i avtalet. De kan ju ha någon skrivelse om att godkänd kreditprövning för att avtalet ska vara gällande. Det tråkiga svaret är väl att läsa det finstilta för att bedöma om det kan vara ett problem eller inte.
 

BelleTH

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Det beror väl lite på vad som står i avtalet. De kan ju ha någon skrivelse om att godkänd kreditprövning för att avtalet ska vara gällande. Det tråkiga svaret är väl att läsa det finstilta för att bedöma om det kan vara ett problem eller inte.
Tack för svar! Har dock suttit och läst men inte hittat något svar kring det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp