• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Volvo Leasing, UC? Hur hårda är dom

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
En liten input för allmän leasing..
Igår leasade jag en bil men var på håret att det gick igenom.. var Hedin bil och var övertygad om att det var dnb finans, har nämligen billån där och leasade även från dom och samma firma för tre år sedan. Men vid leasing numer är det Danske bank och dom var rätt hårda, ifrågasatte hela ekonomin, vad blancon gått till mm..
Förstod inte och blev rätt nervös, men löste sig till slut ändå. Så lite tips om det är aktuellt..
Hedin bil har flera samarbetspartners beroende på bil. De har även santander när det gäller leasing av MG tex
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hedin bil har flera samarbetspartners beroende på bil. De har även santander när det gäller leasing av MG tex

Säljaren svarade mig ang detta att dom fortfarande har dnb finans , kanske även ngn mer då, när det gäller billån. Vid leasing är det Danske bank som gäller. Så jag förstod det som att man inte kan välja..
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Säljaren svarade mig ang detta att dom fortfarande har dnb finans , kanske även ngn mer då, när det gäller billån. Vid leasing är det Danske bank som gäller. Så jag förstod det som att man inte kan välja..
De har även santander som sagt. De gjorde en uc på mig och offerten var från santander. Ingenting som kan diskuteras
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
De har även santander som sagt. De gjorde en uc på mig och offerten var från santander. Ingenting som kan diskuteras

Jag diskuterade inte emot dig utan gav min erfarenhet och information från säljare som jag fick för två dgr sedan. Vi vet väl inte exakt hur dom jobbar, inte jag iallafall utan vi delar erfarenheter.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag diskuterade inte emot dig utan gav min erfarenhet och information från säljare som jag fick för två dgr sedan. Vi vet väl inte exakt hur dom jobbar, inte jag iallafall utan vi delar erfarenheter.
Ok då missförstod jag dig, förstod inte riktigt varför jag skulle ljuga om att de också använder sig om santander:)
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Inkomst ca 400k , lån 540k , krediter 75k totalt dock 0 utnyttjad, ff 5 st

har du sökt än?
Jag har inte vågat söka än.
var hos en bilhandlare idag och diskuterade att köpa bil med billån via Volvo. Dock är jag rädd att bli nekad pga min höga belåning som inkl. Krediter och lån är ca 2,4 gånger min inkomst. :/
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Lånar tråden lite istället för skapa en själv.

Någon som vet huruvida Volvo Finans godtar betalningsanmärkningar eller tvärnej? Har idag 6st ff, 4.5 betyg
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har inte vågat söka än.
var hos en bilhandlare idag och diskuterade att köpa bil med billån via Volvo. Dock är jag rädd att bli nekad pga min höga belåning som inkl. Krediter och lån är ca 2,4 gånger min inkomst. :/
Hej, lätt att man blir lite över ambitiös vid bilköp. Går kalkylen ihop? Låter lite mycket med 2,4ggr inkomst. Suttit i samma sits men nu funkar kalkylen, efter år av ångest!
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hej, lätt att man blir lite över ambitiös vid bilköp. Går kalkylen ihop? Låter lite mycket med 2,4ggr inkomst. Suttit i samma sits men nu funkar kalkylen, efter år av ångest!
Ja det är ju så.
Jag har fått nytt jobb med ca 11000 kr mer i lön varje månad, så kommer ju se bättre ut och kalkylen går därmed ihop. Det ser ju dock värre ut på pappret eftersom jag inte fått den nya inkomsten taxerad, utan den gamla då jag studerade och jobbade vid sidan av (251500 kr).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp