• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Anmärkning och borgensman

Brokeninja

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej
Jag har en fråga ang lån ett privatlån hos Svea som jag ska släppa till Kf, jag har en släkting som medsökande , kommer det bli anmärkning för oss eller bara för mig, jag är som sagt som står på lånet men släkting är medsökande.
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Hej
Jag har en fråga ang lån ett privatlån hos Svea som jag ska släppa till Kf, jag har en släkting som medsökande , kommer det bli anmärkning för oss eller bara för mig, jag är som sagt som står på lånet men släkting är medsökande.
Mvh
När du slutar betala, så förfaller betalningen till din medsökande. Skulle nog prata med den som du tog lånet tillsammans med och försöka göra upp en gemensam plan för att klara lånet.
 

Brokeninja

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
När du slutar betala, så förfaller betalningen till din medsökande. Skulle nog prata med den som du tog lånet tillsammans med och försöka göra upp en gemensam plan för att klara lånet.
Vem får betalninganmärkning undrar jag måste tyvärr släppa den i vilket fall...
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
601
Mottagna reaktioner
294
Poäng
447
Hej
Jag har en fråga ang lån ett privatlån hos Svea som jag ska släppa till Kf, jag har en släkting som medsökande , kommer det bli anmärkning för oss eller bara för mig, jag är som sagt som står på lånet men släkting är medsökande.
Mvh
Då Ni är solidariskt återbetalningsskyldiga för lånet så kommer Ni båda få anmärkning om ingen av Er betalar.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Vem får betalninganmärkning undrar jag måste tyvärr släppa den i vilket fall...
Först får du.
Om din medsökande inte betalar så får medsökande också anmärkning.
Du får nog prata med din släkting om din ekonomiska situation INNAN du släpper.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Om du inte betalar så går de ju till medsökande och kräver denne på pengarna. Det är ju själva syftet med att ha en medsökande det som gjorde att lånet beviljades.
 

VillResa

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
14 Juni 2023
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Detta är en stor varning för alla, även om personer säger att de ska betala lån om du bara står med så är det inte säkert. Värsta fall får ni hela lånet och kanske betalningsannärkning
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 726
Mottagna reaktioner
1 733
Poäng
1 177
Detta är en stor varning för alla, även om personer säger att de ska betala lån om du bara står med så är det inte säkert. Värsta fall får ni hela lånet och kanske betalningsannärkning
"Gå i borgen är att gå i sorgen..."
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Har du pratat med din släkting? Oavsett så kommer det bli en rejäl kalldusch för honom/henne och det minsta du kan göra är att berätta om läget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp