• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betalkoll inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Det hoppas jag också. De var så tydliga när de svarade och jag har det skriftligt på Mail så hoppas att det ska vara så
Ja, men då jag hoppar över den då och då (men aldrig missat två betalningar tidigare, första gången nu) så har ju dem all rätt i världen att säga upp och skicka till inkasso redan vid två missade betalningar, men jag hoppas att jag klarar mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Gäller detta om det är 3 missade betalningar irad eller 3 missade fakturor totalt att det går till inkasso?
Har 2 missade betalningar 1 från februari förra året jag aldrig betalade och en från december förra året som jag hoppade över.

Fick betala ca 600kr mer månaden därpå båda gångerna och gjorde det. Men nu är fakturan billigare märkligt nog. tidigare betalade jag alltid runt 1500, nu har jag alltid ett belopp på 1200-1300 i månaden att betala.

Vad händer om jag missar en faktura till i år, går det till inkasso då eftersom det blir 3 fakturor totalt jag missat. Eller måste dom vara under en sammanhängande period?
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Gäller detta om det är 3 missade betalningar irad eller 3 missade fakturor totalt att det går till inkasso?
Har 2 missade betalningar 1 från februari förra året jag aldrig betalade och en från december förra året som jag hoppade över.

Fick betala ca 600kr mer månaden därpå båda gångerna och gjorde det. Men nu är fakturan billigare märkligt nog. tidigare betalade jag alltid runt 1500, nu har jag alltid ett belopp på 1200-1300 i månaden att betala.

Vad händer om jag missar en faktura till i år, går det till inkasso då eftersom det blir 3 fakturor totalt jag missat. Eller måste dom vara under en sammanhängande period?
Ingen fara om man betalar ikapp. Det är när det blir flera månader i rad utan betalning som det går till inkasso.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Hej.

Ja har också 50 ' , fick tillfällig plan på 6 mån a 2000 för att sen förhandla om.
Det var inte dåligt. Jag försökte också med 2000 men det lägsta de kunde erbjuda var 5000 i 3 månader och sen omförhandla. Har ringt idag och skulle få fortsätta med 5000 i 3 månader till. De ville helst höja, jag ville sänka, men det slutade på samma belopp som tidigare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Ingen fara om man betalar ikapp. Det är när det blir flera månader i rad utan betalning som det går till inkasso.
Jag ligger nu efter med två betalningar så får jag se vad för brev jag kommer få fr dem den här månaden. Planen är att betala ikapp i slutet av denna månaden. Men har jag otur att de tycker att jag hoppat över betalningar för många ggr så kan det ju bli ett inkassobrev jag får. Dock har jag aldrig varit sen med två betalningar i rad, så det är första gången.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp