• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej allihopa

Grattis , så glad för dig och freedom 34 och för alla som fått starten på ett nytt liv

Jag är orolig och sjuk , Jag sover inte för jag tänker hela tiden på min familj och hur det kommer gå , Jag har en skuld på ca 730 tkr

Seb : 28 tkr Datum 2020
Wasa kredit : 228 tkr Datum 2021
Avida : 77 tkr D 2021
Santander : 229 tkr D 2022

Ferratum : 22 tkr D 2023 / 6
Fairlo : 28 tkr D 2023 / 8

Northmill : 76 tkr D 2023/12 - 11 - 10

Klarna : Ca 28 tkr

Det gick bra fram till 2021 , 2022
Men då hade vi tyvärr två dödsfall på en vecka
Mitt mama och min farmor ,
motgångar och sjukdomar började i familjen
Jag började uppleva hjärtklappning, hjärnskakningar, oregelbunden hjärtrytm och högt blodtryck , Att veta att jag är ung och 32 år gammal
Dessutom jag var athletics och bodybuilder,
Men min sjukdom berodde på livspress och känslor.
Min syster också fick en stroke i benet ...
Jag började motivera mig själv och kämpa för min familj och min Son , jag förlorade mitt jobb som ( logistik support) på grund av mina täta besök hos läkaren men ni vet den var covid 19 tid och det var bästatid för sparka människor under förevändning ( arbetsbrist )
och det fanns inget stöd omkring mig under min sjukdom .
Skulderna började öka och räntorna ökade .

Jag kanske pratade för länge, men jag... måste prata till någon , Det här forumet kändes som en familj .. Sannerligen, hur avskyvärd fattigdom är och hur vackra de fattiga är ,
Jag vill ställa några frågor och få råd
Jag vill fråga dig :
Hur stor var din skuld?
Bli accepterad vid första försöket ?
Vad hade du för inkomst på den tiden?
När var ditt senaste lån?
Vilken ränta har kronofogden idag ?
Haft ni löneutmätning Innan ni ansöker om skuldsanering ?

Jag har för närvarande varit arbetslös över ett år,
Förra veckan hade jag två jobbintervjuer .

Jag har en släkting som kan låna 350 000 kr och betala av mina smålån ,
Min sambo jobbar inte just nu men hon söker jobb också och vi har en son 4 år gammal.

Rädd att jag får inte skuld sanering på grund av nya skulder eller konsumtion skuld med klarna kort ?

Finns det något hopp om att jag ska bli antagen efter 6 månader eller ett år om mitt Skuldsanering ansökan blir nekad ?

Letar efter rätt väg , med minimala moraliska och materiella förluster .
Skuldsanering eller Samla smålån med min kusin ?

Alla erfarenheter, råd eller förslag är välkomna från alla .

Med all kärlek och framgång önskningar till alla .
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Hej allihopa

Grattis , så glad för dig och freedom 34 och för alla som fått starten på ett nytt liv

Jag är orolig och sjuk , Jag sover inte för jag tänker hela tiden på min familj och hur det kommer gå , Jag har en skuld på ca 730 tkr

Seb : 28 tkr Datum 2020
Wasa kredit : 228 tkr Datum 2021
Avida : 77 tkr D 2021
Santander : 229 tkr D 2022

Ferratum : 22 tkr D 2023 / 6
Fairlo : 28 tkr D 2023 / 8

Northmill : 76 tkr D 2023/12 - 11 - 10

Klarna : Ca 28 tkr

Det gick bra fram till 2021 , 2022
Men då hade vi tyvärr två dödsfall på en vecka
Mitt mama och min farmor ,
motgångar och sjukdomar började i familjen
Jag började uppleva hjärtklappning, hjärnskakningar, oregelbunden hjärtrytm och högt blodtryck , Att veta att jag är ung och 32 år gammal
Dessutom jag var athletics och bodybuilder,
Men min sjukdom berodde på livspress och känslor.
Min syster också fick en stroke i benet ...
Jag började motivera mig själv och kämpa för min familj och min Son , jag förlorade mitt jobb som ( logistik support) på grund av mina täta besök hos läkaren men ni vet den var covid 19 tid och det var bästatid för sparka människor under förevändning ( arbetsbrist )
och det fanns inget stöd omkring mig under min sjukdom .
Skulderna började öka och räntorna ökade .

Jag kanske pratade för länge, men jag... måste prata till någon , Det här forumet kändes som en familj .. Sannerligen, hur avskyvärd fattigdom är och hur vackra de fattiga är ,
Jag vill ställa några frågor och få råd
Jag vill fråga dig :
Hur stor var din skuld?
Bli accepterad vid första försöket ?
Vad hade du för inkomst på den tiden?
När var ditt senaste lån?
Vilken ränta har kronofogden idag ?
Haft ni löneutmätning Innan ni ansöker om skuldsanering ?

Jag har för närvarande varit arbetslös över ett år,
Förra veckan hade jag två jobbintervjuer .

Jag har en släkting som kan låna 350 000 kr och betala av mina smålån ,
Min sambo jobbar inte just nu men hon söker jobb också och vi har en son 4 år gammal.

Rädd att jag får inte skuld sanering på grund av nya skulder eller konsumtion skuld med klarna kort ?

Finns det något hopp om att jag ska bli antagen efter 6 månader eller ett år om mitt Skuldsanering ansökan blir nekad ?

Letar efter rätt väg , med minimala moraliska och materiella förluster .
Skuldsanering eller Samla smålån med min kusin ?

Alla erfarenheter, råd eller förslag är välkomna från alla .

Med all kärlek och framgång önskningar till alla .
Skuldsanering är min gissning att du får vänta några år med då alla skulder är "nya" ska helst ha gått några år med lite undantag men med tanke på att de flesta är från 2022 och 2023 så blir det nog svårt. Att ta hjälp av kusinen är ett bättre alternativ men se till att ha en bra plan så du inte sitter där och inte kan betala tillbaka till hen sen.
 

Felicia_H

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
Hej allihopa

Grattis , så glad för dig och freedom 34 och för alla som fått starten på ett nytt liv

Jag är orolig och sjuk , Jag sover inte för jag tänker hela tiden på min familj och hur det kommer gå , Jag har en skuld på ca 730 tkr

Seb : 28 tkr Datum 2020
Wasa kredit : 228 tkr Datum 2021
Avida : 77 tkr D 2021
Santander : 229 tkr D 2022

Ferratum : 22 tkr D 2023 / 6
Fairlo : 28 tkr D 2023 / 8

Northmill : 76 tkr D 2023/12 - 11 - 10

Klarna : Ca 28 tkr

Det gick bra fram till 2021 , 2022
Men då hade vi tyvärr två dödsfall på en vecka
Mitt mama och min farmor ,
motgångar och sjukdomar började i familjen
Jag började uppleva hjärtklappning, hjärnskakningar, oregelbunden hjärtrytm och högt blodtryck , Att veta att jag är ung och 32 år gammal
Dessutom jag var athletics och bodybuilder,
Men min sjukdom berodde på livspress och känslor.
Min syster också fick en stroke i benet ...
Jag började motivera mig själv och kämpa för min familj och min Son , jag förlorade mitt jobb som ( logistik support) på grund av mina täta besök hos läkaren men ni vet den var covid 19 tid och det var bästatid för sparka människor under förevändning ( arbetsbrist )
och det fanns inget stöd omkring mig under min sjukdom .
Skulderna började öka och räntorna ökade .

Jag kanske pratade för länge, men jag... måste prata till någon , Det här forumet kändes som en familj .. Sannerligen, hur avskyvärd fattigdom är och hur vackra de fattiga är ,
Jag vill ställa några frågor och få råd
Jag vill fråga dig :
Hur stor var din skuld?
Bli accepterad vid första försöket ?
Vad hade du för inkomst på den tiden?
När var ditt senaste lån?
Vilken ränta har kronofogden idag ?
Haft ni löneutmätning Innan ni ansöker om skuldsanering ?

Jag har för närvarande varit arbetslös över ett år,
Förra veckan hade jag två jobbintervjuer .

Jag har en släkting som kan låna 350 000 kr och betala av mina smålån ,
Min sambo jobbar inte just nu men hon söker jobb också och vi har en son 4 år gammal.

Rädd att jag får inte skuld sanering på grund av nya skulder eller konsumtion skuld med klarna kort ?

Finns det något hopp om att jag ska bli antagen efter 6 månader eller ett år om mitt Skuldsanering ansökan blir nekad ?

Letar efter rätt väg , med minimala moraliska och materiella förluster .
Skuldsanering eller Samla smålån med min kusin ?

Alla erfarenheter, råd eller förslag är välkomna från alla .

Med all kärlek och framgång önskningar till alla .
Hej!


För det första, jag lider med dig i den situation du och din familj sitter i. Been there, done that, så jag vet hur påfrestande det är för både kropp och psyke.

Jag drar mig alltid för att säga "gör så här", men jag bjuder gärna på mina egna erfarenheter, så kanske de kan hjälpa dig i dina egna tankar.

Innan jag själv sökte skuldsanering, så lånade jag ungefär 250 000 från en nära vän och lika mycket från min mamma. Just då kändes det som en räddning, och det fungerade tillfälligt bra så länge jag kunde följa de avbetalningsplaner jag gjort upp med dem. MEN - när jag ett par år senare hamnade i ekonomisk knipa och inte längre kunde betala dem den summan vi kommit överens om, så blev det rejält påfrestande för relationen både till min mamma och min vän.

Just i ditt fall, så skulle jag se till att diskutera med din kusin vad som händer om du inte kan betala, eftersom du just nu är arbetslös och inte vet hur din inkomst kommer att se ut framöver. Om din kusin kan låna ut pengarna utan att det svider, och kan eller vill betala på lånet själv om du är fortsatt utan inkomst, så kan det vara ett alternativ. Men om kusinen däremot är beroende av att du kan betala varje månad för att inte hamna i ekonomisk knipa själv, så kan det snabbt bli jäkligt dålig stämning mellan er.

Hur ser din ekonomiska situation ut idag? Alltså inkomster/utgifter?
Är du ensamstående/sambo/gift?
 

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har mitt sambo har aktivitet stöd på 4000 kr och och mitt son 4 års gammal , jag komma får ett jobb kontrakt nästa vecka (6 mån)
På 24000 - 25000 netto per månad

Efter samlalån med kusin komma lån kostander blir mellan 8800 eller 9400 kr
Närvarande lägenhet avgift ink varmvatten och el ca 8000
1600 kr 2 mobile abonnemang och barnomsorg
2500 bil kostander (bränsle och försäkring)
 
Senast ändrad:

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
931
Mottagna reaktioner
400
Poäng
537
Fick själv inledande idag. Nu väntar ja på utredning och borgenärer trubbel. Tror Skatteverket tar hus i helvete, fick en skuld på 80K i år där. Men men that’s life, inledande iaf, ett litet steg.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
Fick själv inledande idag. Nu väntar ja på utredning och borgenärer trubbel. Tror Skatteverket tar hus i helvete, fick en skuld på 80K i år där. Men men that’s life, inledande iaf, ett litet steg.

Stort grattis!

Än så länge!

Jag är i liknande sits med en skatt till just SKV men det är ifrån förrförra året.
 

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!


För det första, jag lider med dig i den situation du och din familj sitter i. Been there, done that, så jag vet hur påfrestande det är för både kropp och psyke.

Jag drar mig alltid för att säga "gör så här", men jag bjuder gärna på mina egna erfarenheter, så kanske de kan hjälpa dig i dina egna tankar.

Innan jag själv sökte skuldsanering, så lånade jag ungefär 250 000 från en nära vän och lika mycket från min mamma. Just då kändes det som en räddning, och det fungerade tillfälligt bra så länge jag kunde följa de avbetalningsplaner jag gjort upp med dem. MEN - när jag ett par år senare hamnade i ekonomisk knipa och inte längre kunde betala dem den summan vi kommit överens om, så blev det rejält påfrestande för relationen både till min mamma och min vän.

Just i ditt fall, så skulle jag se till att diskutera med din kusin vad som händer om du inte kan betala, eftersom du just nu är arbetslös och inte vet hur din inkomst kommer att se ut framöver. Om din kusin kan låna ut pengarna utan att det svider, och kan eller vill betala på lånet själv om du är fortsatt utan inkomst, så kan det vara ett alternativ. Men om kusinen däremot är beroende av att du kan betala varje månad för att inte hamna i ekonomisk knipa själv, så kan det snabbt bli jäkligt dålig stämning mellan er.

Hur ser din ekonomiska situation ut idag? Alltså inkomster/utgifter?
Är du ensamstående/sambo/gift?
Tack Felicia för att du delar din egen erfarenhet , jag önskar dig det bästa
Hur gick det med din skulder och försökte du ansök sanering ?
Hur stor var din skuld ?
Och hur är ditt situation idag ?
Jag har skrivit mitt situation i tråden
 

Freedom34

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
27 September 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
22
Poäng
86
Nu tillbaka till ämnet ^^
När jag har gjort testet på kfm hemsida samt löneutmätning, om jag kan få en skuldsanering så jag uppfyller kraven.
När det gäller löneutmätning tex så jag kommer betala ca 2500kr (förbehålls belopp mer än 10000+hyran+rese kostnader till jobb mm).
Jag har reagerat att du betalar väldigt hög summa, alltså 16.800kr så får jag fråga två saker ^^:

1. Om det är okej att fråga vad har du för månadsinkomst efter skatt samt boende kostnaden?
2. Har du släppt allt till kf, dvs du har fått utslag, betalningsanmärkning och sen ansökt om skuldsanering?
Ursäkta för sent svar, har tagit en liten paus från allt. Jag har ca 31000kr efter skatt och en boende kostnad på 6500kr.

Stämmer jag hade släppt allt och fått betalningsanmärkningar.
 

Bättreliv

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
31 Maj 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Hej !
Ni som har fått inledande skuldsanering, hur snabbt fick ni besked efter första samtalet ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp