• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Ja vanliga lagningar tar dom inte någon hänsyn till tyvärr eftersom normal beloppet är tänkt att täcka kostnader för det. Tråkigt att det blir en jobbig sits för dig dock.
Helt galet att normalbeloppet ska täcka det. Finns inte en chans för mig att slänga fram 1500+ en och samma månad på det beloppet. Men just nu är det så reglerna ser ut, inget att göra åt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Under min tid med löneutmätning fick jag bara akutbeh hos tandl o jag var tvungen visa innan att jag hade pengar att betala.
Ja vill en tandläkare göra så gör dom det. Folktandvården gör nog inte så.
Som privat tandläkare skulle jag givetvis vilja veta att jag får betalt innan jag lägger ner en massa arbete
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Ja vill en tandläkare göra så gör dom det. Folktandvården gör nog inte så.
Som privat tandläkare skulle jag givetvis vilja veta att jag får betalt innan jag lägger ner en massa arbete
Jag också! Men att neka allt annat än akut tandvård pga skulder även om patienten kan visa att det finns pengar låter hårt.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Ja vill en tandläkare göra så gör dom det. Folktandvården gör nog inte så.
Som privat tandläkare skulle jag givetvis vilja veta att jag får betalt innan jag lägger ner en massa arbete
Detta var folktandvården.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Ser fler och fler som får med räntor under 10% i lån nu så det går åt rätt håll! :) Kul att se för oss här inne.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917

Detta är bra. Sänk skatten till 10% så får vi genom försäkringar klara oss i sjukvården och privata säkerhetsstyrkor sköta säkerheten osv.

Med tanke på hur allting ifrån skolan till infrastrukturen säkerheten och sjukvården/äldrevården havererat vore det att föredra med en extremt låg skatt där medborgarna sedan kan använda sin lön till att täcka upp det. Som i t.e.x. Schweiz.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 633
Poäng
1 117

Detta är bra. Sänk skatten till 10% så får vi genom försäkringar klara oss i sjukvården och privata säkerhetsstyrkor sköta säkerheten osv.

Med tanke på hur allting ifrån skolan till infrastrukturen säkerheten och sjukvården/äldrevården havererat vore det att föredra med en extremt låg skatt där medborgarna sedan kan använda sin lön till att täcka upp det. Som i t.e.x. Schweiz.
För de flesta här så välkomnas det nog varmt att få behålla mer i plånboken nästan oavsett hur bra eller dåligt dessa samhällsfunktioner fungerar (med svenska mått).
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787

Detta är bra. Sänk skatten till 10% så får vi genom försäkringar klara oss i sjukvården och privata säkerhetsstyrkor sköta säkerheten osv.

Med tanke på hur allting ifrån skolan till infrastrukturen säkerheten och sjukvården/äldrevården havererat vore det att föredra med en extremt låg skatt där medborgarna sedan kan använda sin lön till att täcka upp det. Som i t.e.x. Schweiz.
Det är nog marginella sänkningar, inte frågan om procentenheter.
Tyvärr skulle många inte klara av det, tex många här som skulle se använda det ökade disponibla beloppet till mer krediter och eller spel..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp