• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Euroloan, vad ska dom göra?

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag blev beviljad 8000. 25ff 25000 i underskott men dock 345000 i årsinkomst. En fråga till er som blivit beviljad. När kommer pengarna in på kontot, jag har Swedbank.

Jag har lånat av dem förut och betalat dem i tid, men jag fick avslag, 840 tkr inkomst, 78 tkr underskott, 15 UC-frågor, inga anmärkningar. Tack och lov tog de ingen UC eller någon annan kreditförfrågan, jag fastnade nog "bara" i deras egen kreditbedömning. Jag misstänker vid det här laget att det "säljs" UC utan registrering hur annars skulle de bedöma? Det finns inget via någon annan heller som t e x Credsitsafe. Jag har ju varit den perfekta kunden innan... Har också lite koll på hur UC-frågor bedöms, någostans mellan 10 - 15 frågor är varje fråga 1,7% värd sämre scoring, vid siffror över det så pratar vi 5% förlorad scoring för varje fråga, vilket inte är klokt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Euroloan

Man måste samtycka till att arbetsgivare ev kontaktas...känns inte kul. Ett lån är alldeles för privat anser jag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
euroloan utbetalning

Hur snabbt har ni fått pengarna ni som fått beviljat och begärt utbetalning? Vet ni vilken bank dom betalar ut från?
Tacksam för svar!

Ps. Ser att det står att det tar 1-2 bankdagar men skulle ändå vara intressant att veta ifall man tillhör 1 eller 2 dagar (har Swedbank)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
euroloan utbetalning

Hur snabbt har ni fått pengarna ni som fått beviljat och begärt utbetalning? Vet ni vilken bank dom betalar ut från?
Tacksam för svar!

Ps. Ser att det står att det tar 1-2 bankdagar men skulle ändå vara intressant att veta ifall man tillhör 1 eller 2 dagar (har Swedbank)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
"nya" euroloan

Jag hade tidigare ett lån på femtusen hos euroloan som gick till inkasso (kredithanterarna). Där fick jag en avbetalningsplan på några månader. Nu blev det akut veterinärbesök för mitt husdjur och jag behövde låna och gjorde en ansökan på "nya" euroloan och den gick igenom trots avbetalning på förra lånet. (årsink 300tusen, underskott av kap 70tusen, inga bet.anm)
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Jag hade tidigare ett lån på femtusen hos euroloan som gick till inkasso (kredithanterarna). Där fick jag en avbetalningsplan på några månader. Nu blev det akut veterinärbesök för mitt husdjur och jag behövde låna och gjorde en ansökan på "nya" euroloan och den gick igenom trots avbetalning på förra lånet. (årsink 300tusen, underskott av kap 70tusen, inga bet.anm)

Har du fortfarande avbetalningen aktiv eller var den slutbetald?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Euroloan

Nej, ingen UC och jag har inte ens påbörjat avbetalningsplanen hos kredithanterarna. Första avin förfaller nu den sista mars.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
euroloan

Jag fick godkänt 5000 kronor.
Dom måste i sitt nya system ha missat att ta med ev spärrar som kanske låg på folk vars lån gått till inkasso. Nu kommer jag att lösa båda lånen när jag får pengar om två veckor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp