• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Everyday+ öppnar igen??

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
När hamnade det hos inkasso? Nu för några månader sedan eller någon annan gång du haft krediten? Om du hamnat hos inkasso skulle väl hela krediten skickats dit och inte ett delbelopp?
Hamnade hos inkasso efter 3-4 månader med försenade fakturor. Det kom till svea inkasso, och jag betalade in alla fakturorna.
Everyday+ sa att dom inte sagt upp krediten, och att jag skulle fortsätta betala som vanligt utan problem.

Så antar att eftersom jag var snabb med att betala in beloppet så fort det gick till inkasso, så valde everydayplus att behålla min avbetalningsplan.
Vet att hela krediten borde gått dit (Det gjorde den också, men hävdes av dom själv efter några dagar, och togs bort från svea inkasso)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 825
Mottagna reaktioner
600
Poäng
667
Hamnade hos inkasso efter 3-4 månader med försenade fakturor. Det kom till svea inkasso, och jag betalade in alla fakturorna.
Everyday+ sa att dom inte sagt upp krediten, och att jag skulle fortsätta betala som vanligt utan problem.

Så antar att eftersom jag var snabb med att betala in beloppet så fort det gick till inkasso, så valde everydayplus att behålla min avbetalningsplan.
Vet att hela krediten borde gått dit (Det gjorde den också, men hävdes av dom själv efter några dagar, och togs bort från svea inkasso)
Då är jag med. Tyvärr kan det vara det som ändå ställer till det för dig. Dvs att du relativt nyligen var hos inkasso. Samtidigt hävdes det ju, men är osäker. Annars verkar du har förutsättningarna som krävs för att eventuellt höja men vågar inte spå om någonting.
Håller tummarna!
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Då är jag med. Tyvärr kan det vara det som ändå ställer till det för dig. Dvs att du relativt nyligen var hos inkasso. Samtidigt hävdes det ju, men är osäker. Annars verkar du har förutsättningarna som krävs för att eventuellt höja men vågar inte spå om någonting.
Håller tummarna!
Nope, Det blev ingen höjning :/.
Supporten sa att det var pga av att 3 av mina äldre fakturor hade gått till inkasso.
 
Senast ändrad:

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Hur svårt är det att få lån hos dessa? Hur lång handläggningstid har de och ringer de upp eller vad kollar de?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 825
Mottagna reaktioner
600
Poäng
667
Hur svårt är det att få lån hos dessa? Hur lång handläggningstid har de och ringer de upp eller vad kollar de?
Tråkigt svar, men allting är relativt.
Men jag skulle säga väldigt lätta jämfört med många andra, sen betyder det dock inte att bara för att de beviljade mig att de beviljar alla. Men utifrån det jag sett och erfarit så är de ganska generösa. Räcker med en 1:a i bisnode, ”normal inkomst” (vad det nu är) säg 200 000-400 000, du kan ha varit hos inkasso innan både hos deras dotterbolag (Fixza) eller att du haft Everydayplus tidigare som gått till inkasso.
Jag fick med normal inkomst, 1:a i Bisnode, haft lån hos dem förut för några år sedan som gick till inkasso, samt misskött lån 2 gånger hos Fixza. Hade alltså nästintill alla odds mot mig.
Du brukar få svar samma dag via SMS, det går att göra uttag smidigt och gör du det innan 13:30 så har du pengarna på kontot senast 17:00 - 18:00 samma dag. De kollar ej lönespec om det var det du syftade på och ringer heller inte upp.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Tråkigt svar, men allting är relativt.
Men jag skulle säga väldigt lätta jämfört med många andra, sen betyder det dock inte att bara för att de beviljade mig att de beviljar alla. Men utifrån det jag sett och erfarit så är de ganska generösa. Räcker med en 1:a i bisnode, ”normal inkomst” (vad det nu är) säg 200 000-400 000, du kan ha varit hos inkasso innan både hos deras dotterbolag (Fixza) eller att du haft Everydayplus tidigare som gått till inkasso.
Jag fick med normal inkomst, 1:a i Bisnode, haft lån hos dem förut för några år sedan som gick till inkasso, samt misskött lån 2 gånger hos Fixza. Hade alltså nästintill alla odds mot mig.
Du brukar få svar samma dag via SMS, det går att göra uttag smidigt och gör du det innan 13:30 så har du pengarna på kontot senast 17:00 - 18:00 samma dag. De kollar ej lönespec om det var det du syftade på och ringer heller inte upp.
Haft ett lån hos Fixza som jag återbetalade någon vecka för sent. Innan det, och efter det, har jag aldrig beviljats ett lån hos Everydayplus (vilket jag eg är glad för). Haft mellan 5-7 hos Bisnode och ”normal” inkomst. Så ”lätta” vill jag inte påstå att de är, utifrån mina egna erfarenheter. Däremot hutlöst dyra.
 

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Tråkigt svar, men allting är relativt.
Men jag skulle säga väldigt lätta jämfört med många andra, sen betyder det dock inte att bara för att de beviljade mig att de beviljar alla. Men utifrån det jag sett och erfarit så är de ganska generösa. Räcker med en 1:a i bisnode, ”normal inkomst” (vad det nu är) säg 200 000-400 000, du kan ha varit hos inkasso innan både hos deras dotterbolag (Fixza) eller att du haft Everydayplus tidigare som gått till inkasso.
Jag fick med normal inkomst, 1:a i Bisnode, haft lån hos dem förut för några år sedan som gick till inkasso, samt misskött lån 2 gånger hos Fixza. Hade alltså nästintill alla odds mot mig.
Du brukar få svar samma dag via SMS, det går att göra uttag smidigt och gör du det innan 13:30 så har du pengarna på kontot senast 17:00 - 18:00 samma dag. De kollar ej lönespec om det var det du syftade på och ringer heller inte upp.
Har en 1a på Pissnode, ca 370.000 i inkomst och aldrig tidigare haft lån på Everyday eller Fixza.
Sökte tidigare idag, ca 1 timma efter att de hade stängt.
Får väl se på måndag hur det blir, återkommer med svar.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 825
Mottagna reaktioner
600
Poäng
667
Haft ett lån hos Fixza som jag återbetalade någon vecka för sent. Innan det, och efter det, har jag aldrig beviljats ett lån hos Everydayplus (vilket jag eg är glad för). Haft mellan 5-7 hos Bisnode och ”normal” inkomst. Så ”lätta” vill jag inte påstå att de är, utifrån mina egna erfarenheter. Däremot hutlöst dyra.
Ja, säkert olika som jag ju faktiskt också nämnde ovan. Dock den erfarenheten just jag har och de i min närhet som tagit en kredit hos Everydayplus har haft oddsen emot sig. Framförallt att de haft en 1:a i bisnode.
 

RK33

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Någon som vet om man blir spärrad för uttag om man missat en faktura?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp