• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Grandvik AB, skojare.

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Nu fick nytt svar att de godtar 5000kr sedan skriver de av nuvarande skuld 23 000kr... Dröjsmålsränta 360% årligen hos kfm....Det erbjudandet tackar man ju inte nej till ;)

De största skojarna utan tvekan är 4Finance AB, går ej och förhandla med.
Håller på med Grandvik just nu. De säger att de skickat in till kronofogden och en skuld på 1500 är plötsligt uppe i 3500. Trodde kostnad till kronofogden låg på ca 600 kr. Samtidigt som det ändå ligger 2 avier kvar hos dem som inte är med i kronofogden kravet. Det är mycket som är underligt? Några som har samma problem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Håller på med Grandvik just nu. De säger att de skickat in till kronofogden och en skuld på 1500 är plötsligt uppe i 3500. Trodde kostnad till kronofogden låg på ca 600 kr. Samtidigt som det ändå ligger 2 avier kvar hos dem som inte är med i kronofogden kravet. Det är mycket som är underligt? Några som har samma problem?
Är det inte grandvik som bara skickar en förfallen avi i taget till KFM? Avgiften är 680 kr till KFM. Så om de inte skickat hela lånet till KFM så ska det vara avin+ränta+avgift till KFM 680. Ibland har de vart så fula och lagt på inkassoavgift igen 180 kr. Fast de lade på den när lånet gick över till inkasso.
1 be grandvik specificera skulden med alla avgifter och ränta.
Så du har allt skriftligt.
Utifrån detta, så berätta att du kommer bestrida kravet.
2. Berätta sen att du anmält till Datainspektionen och finansinspektionen. Vilket du självklart gör!
Det finns nåt som heter god inkassosed.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Är det inte grandvik som bara skickar en förfallen avi i taget till KFM? Avgiften är 680 kr till KFM. Så om de inte skickat hela lånet till KFM så ska det vara avin+ränta+avgift till KFM 680. Ibland har de vart så fula och lagt på inkassoavgift igen 180 kr. Fast de lade på den när lånet gick över till inkasso.
1 be grandvik specificera skulden med alla avgifter och ränta.
Så du har allt skriftligt.
Utifrån detta, så berätta att du kommer bestrida kravet.
2. Berätta sen att du anmält till Datainspektionen och finansinspektionen. Vilket du självklart gör!
Det finns nåt som heter god inkassosed.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Tack för svar. Ja det verkar vara olika svar varje gång vilja fakturor det är, hur mycket lånet är kvar på. Och de har helt klart lagt på en ny inkassokostnad igen. Ärligt talat fattar jag inget av alla fakturor, avgifter mm. Får väl fortsätta och fråga. Och bestrida till KF
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Tack för svar. Ja det verkar vara olika svar varje gång vilja fakturor det är, hur mycket lånet är kvar på. Och de har helt klart lagt på en ny inkassokostnad igen. Ärligt talat fattar jag inget av alla fakturor, avgifter mm. Får väl fortsätta och fråga. Och bestrida till KF
Skriv att du vill ha skulden specificerad från den dag du tog lånet. Det är dom skyldiga att redovisa. Sen har du det skriftligt
 
K

Kronkalsong

Gäst
Poäng: 0
Ja, en del av dessa företag är ju inte rumsrena...
Inte upplyser de heller om att en avbetalningsplan leder till x kostnaden utan utnyttjar svaga, utsatta och desperata människor.
Jag har svårt att tro att de kan få igenom detta men vem fan orkar strida hela tiden...
Det värsta är att staten via kronofogden hjälper till med ockret.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Jag fick också ner mitt lån till 15000 i stället för 85000 som det hade ökat till
Jag bestred hos tinget och efter det fick jag förslag och till slut var vi nere i 15000 och med 2000 kr i månaden att betala
Så snart är detta helvete ur världen
Kommer aldrig aldrig aldrig mer låna hos dessa
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Jag fick också ner mitt lån till 15000 i stället för 85000 som det hade ökat till
Jag bestred hos tinget och efter det fick jag förslag och till slut var vi nere i 15000 och med 2000 kr i månaden att betala
Så snart är detta helvete ur världen
Kommer aldrig aldrig aldrig mer låna hos dessa
Det är ju hemskt att de inte får tillrätta visning av domstol/staten
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp