• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Harrycash igång igen

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
De har redan meddelat tidigare att så länge semesterpersonalen jobbar kan de bara ta utbetalningar till Nordea och att allt skulle bli som vanligt i augusti. Men mejla så får ni svar av ordinarie personal. De svarar på mejl även om de är på semester.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ett tips till alla nya smslångivare är att undersök marknaden bättre och i det långa loppet innan ni sätter igång. Det är inte alls så enkelt som det kanske verkar och brukar alltid inträffa saker som man kanske inte har förutsett. De borde läsa runt här på forumet om Paxo, Moneybuddy, DinFinans osv. så får de se vilka problem som kan uppstå.
 

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Ansökte i sön kväll och fick godkänt. Men på måndagen fick jag mail att de endast betalar till Nordea och återkommande. Skulle ansöka igen v. 33. Hur gör jag nu om det funkar till alla banker? Ansöka på nytt eller ringa dom och de bom titta på min ansökan igen?
Vet du om de tagit en kreditupplysning på dig för den ansökan?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om de är en seriös långivare bör de ha tagit en kreditupplysning innan de godkände ansökan.
 

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Om de är en seriös långivare bör de ha tagit en kreditupplysning innan de godkände ansökan.
Det är dit jag vill komma. Då de sedan avslagit ansökan på grund av interna saker så saknade de ju egentligen "legitimt skäl" för att ta en upplysning eftersom de då inte hade för avsikt att ingå avtal.

Nu vet jag inte vilket företag som Harryscash använder för kreditupplysningar. Är det Creditsafe så kanske det inte spelar så stor roll, men är det Bisnode Kredit eller UC så är det ju av yttersta vikt att de sköter sig när de tar upplysningar och inte tar sådana som de faktiskt inte behöver för att avslå ett lån.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
De tar Creditsafe, jag förstår vad du menar de skulle meddelat på en gång att de inte kunde låna ut till andra än Nordea personkontokunder. Dessutom är det nu 3 olika bud om när man kan låna om man har annan bank det borde de ange på ansökningssidan
 

kallekongo

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 Juni 2013
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Dock så står det ju på hemsidan samma som innan dvs att man måste ha personkonto hos Nordea eller vara kund sedan tidigare för att få låna. Så i detta fallet är det ju snarare trådskaparen som borde kollat upp lite bättre hur det låg till innan man skickar upp en hel tråd om att det nu är återgått till normalt när det inte gjort de.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja det vore ju bra om maddeee89 kunde tala om hur hon fått dessa uppgifter då ingen annan vet det och det fortfarande står Nordea personkonto som enda bank.
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Jag bara antog att dom hade ändrat tillbaka igen eftersom jag har swedbank och inte var tidigare kund, och vart godkänd och fick pengarna, men jag var tvungen att skicka in en skärmdump på mitt bank konto för att det skulle gå snabbare. sen så var det någon admin som ändrade om min rubrik till "harrycash igång igen" och inte jag själv.

såhär fick jag som svar på mitt mail av dom;

Hej igen,

Det stämmer att man har pengarna senast dagen efter men som det framgår på vår första sida under krav för att få låna så måste man ha personkonto i Nordea eller vara kund sedan tidigare. Detta är en begränsning som ligger inne under semestertiderna just eftersom att sådana här problem som nu uppstår med din ansökan skall kunna undvikas.



Tyvärr hamnar kontrollerna i ordning och vi kommer ringa upp för kontroll så fort vi kan.

Ifall du vill få det hanterat så fort som möjligt var vänlig och ta en print screen från din internet bank där vi kan se ditt namn och kontonummer pengarna skall utbetalas till och maila till oss på kundtjanst@harryscash.se
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp