• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Koll.nu erfarenheter?

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Gammal tråd men tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Gjorde en ansökan för en massa år sedan på Låna Bra. Fick beviljat ett mindre lån till hög ränta.
Efter detta har de ringt löpande en gång i halvåret och tjatat och övertalat mig att försöka samla. I början var de väldigt snurriga och pratade om att de hjälpt mig tidigare med lån på summor som jag inte kände igen.
Efter några avslag sa de att de skulle lägga in en kreditbevakning på mig så de kunde pricka in rätt tidpunkt för ansökan.
Efter några månader dök det plötsligt upp en ny kreditupplysning utan vidare. Jag blev förbannad och ringde och frågade vad det var frågan om.
Fick svaret: "Ja men vi hade ju kommit överens om att vi skulle göra en ny koll i oktober".
Jag sa att de kunde väl åtminstone ha ringt först och bad dem ta bort kreditupplysningen, vilket de gjorde utan krångel.
På senare år har de presenterat sig att de ringer från koll istället för låna bra (samma företag). Även samma person som ringt under alla år. De senaste 4 gångerna (minst) har han gjort upp en tid när han ska återkomma med resultatet men han ringer aldrig tillbaka. Förra gången han ringde skickade jag ett mail och bad dem att inte ringa mer. Trots det ringde han igen i förra veckan. Jag försökte tacka nej men hade inte tid att käfta emot speciellt länge så jag gav med mig till slut och gick med på en jämförelse som garanterat skulle leda till avslag. Gjorde upp att han skulle återkomma i fredags. Återigen uteblev samtalet. Jag ringde i måndags och klagade på att han bokar telefontider som han inte håller.
Fick svaret "Han är upptagen i samtal just nu. Jag ber honom ringa direkt han blir ledig".
Men han ringde aldrig.
Så nu har jag via mail bett dem att radera mina personuppgifter.
Så man kan väl säga att jag haft ganska dåliga erfarenheter av dessa. Känns riktigt oseriösa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Bara det att dom ringer proaktivt till potentiella kunder ger mig red flags och låter fel.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp