• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Skatteskulder prioriteras ja. En del skulder prioriteras ännu högre, typ underhållsstöd.
Men det stämmer ju inte helt hundra eftersom att min skatteskuld har legat i ett år hos KF men inte ett öre har som sagt betalats in på den från min utmätning. Dem har prioriterat alla mina andra skulder före den, stora som små.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 185
Mottagna reaktioner
709
Poäng
677
Men det stämmer ju inte helt hundra eftersom att min skatteskuld har legat i ett år hos KF men inte ett öre har som sagt betalats in på den från min utmätning. Dem har prioriterat alla mina andra skulder före den, stora som små.
Värt att ringa och kolla då kanske?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 507
Mottagna reaktioner
12 892
Poäng
9 787
Men det stämmer ju inte helt hundra eftersom att min skatteskuld har legat i ett år hos KF men inte ett öre har som sagt betalats in på den från min utmätning. Dem har prioriterat alla mina andra skulder före den, stora som små.
Det stämmer helt, de prioriteras i en löneutmätning.
Gör den inte så hos dig är något fel, kanske ligger den inte med i beslutet.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Lån Kredit Nortmil 40000kr 20/4 2023.Inledande skuldsanering 24/10 2023.Beslutad Skuldsanering 26/3 2024.Sista lån kredit är bara en del av beslutsunderlaget.Helhetsbilden som räknas
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 185
Mottagna reaktioner
709
Poäng
677
Lån Kredit Nortmil 40000kr 20/4 2023.Inledande skuldsanering 24/10 2023.Beslutad Skuldsanering 26/3 2024.Sista lån kredit är bara en del av beslutsunderlaget.Helhetsbilden som räknas
Givetvis är det så. Som jag skrev vill jag också ha en längre brytpunkt från spel samt ha gått upp till heltid på jobbet. Alla måste göra vad man tror på, det här är vad jag tror är rätt för mig :)
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Det stämmer helt, de prioriteras i en löneutmätning.
Gör den inte så hos dig är något fel, kanske ligger den inte med i beslutet.
Jo, den står med i sammanställningen om mina skulder I beslutet om löneutmätning. För min del spelat det ingen roll egentligen, jag tycker bara det är konstigt att inga pengar betalas in till den när alla säger att skatteskulder alltid prioriteras.

Jag måste ringa och fråga nu på tisdag bara för att få veta varför det inte gör det..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp