• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Panikångest! Vad är bäst att göra nu?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flaxa

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
14 April 2024
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Det är nog jag som skrivit fel! 1.8% är räntan idag, det har den inte alltid varit. Jag kunde binda den för några år sen, ca 3 år sedan så de hade nog snart varit dags att binda om den. Jag frågade banken idag om jag blir skyldig något för att lösa det bundna lånet, men Swedbank sa att det var 0:- vid dagens datum. Kanske går ut nu snart då.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Härligt att det blir noll kronor!

Nu har du ju precis pratat med banken.

För jag tänkte precis skriva till dig att när du begär ut amorteringsunderlaget som du måste ha för att byta bank så kommer du per automatik bli taggad som en kund som funderar på att byta bank. Och på så vis kommer du få till ett mycket bättre förhandlings läge om ditt bolån ifall nu Swedbank är mån av att ha dig kvar som kund om du haft lånet hos dom i 19 år så är dom antagligen det.Bli inte förvånad om dom ringer dig omgående och personen i andra luren kommer ha högre mandat att ge dig en bättre ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp