• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppsagd bostad mkb

P.23

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej vet inte hur jag ska börja men men vi ör en familj på 3 personer hur från mkb fastighet de började att min son brukar betala hushållets fakturor och i september månad förra året började allt krascha för honom de visste vi inte utan vi fick brev om uppsägning eftersom han var försenad med flertal gånger fakturor så jag ringde till dom och förklarade och de sa vi kunde fixa det men ett 1 plus 1 kontrakt om vi håller oss och betalar i tid i 3 månader senare gjorde han samma sak fram till februari där jag fick betala 3 hela fakturor alltså 2 gamla och 1 ny. Sedan denna har jag varit försenad i 9 dagar men har betalat den och de hade redan ansökt till hyresnämnden om det. Han hade svåra skulder folk jagade han hotade honom höger och vänster därför han inte kunde betala så han betalade till dom istället det var mellan liv och död.. så de tog varje månad från honom med ränta . Och jag har varit tvungen sedan december månad betala allt till dom och till hyrorna nu ligger denna månaden finns det inga fler fakturor att betala har betalat allt men har möte med hyresnämnden slutet av månaden tror ni de finns chans att bo kvar vad ska jag berätta för dom o så vidare hade varit snällt om ni kunde hjälpa till.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
@Maki har erfarenhet av uppsagd bostad, han kanske kan ge några svar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Beklagar den uppkomna situationen. Jag kan dock inte nog poängtera vikten av att betala för sitt boende, men det vet Ni säkert redan…
MKB har på senare år blivit mycket tuffare med obetalda hyror och har dom väl skickat ärendet till Hyresnämnden, så lär dom dessvärre inte dra ärendet tillbaks.
Ni kommer bli kallade när ärendet kommer upp på hyresnämndens bord och har då möjlighet att berätta anledningen till de försenade hyrorna. Finns det förmildrande omständigheter, så kan Hyresnämden avgöra till Er fördel, men det ska mycket till för att det så ska ske.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Om jag förstår rätt så har hyresavtalet blivit uppsagt? Har ni pratat med hyresvärden? Om den har blivit uppsagt så är mitt tips att boka möte med hyresvärden och förklara situationen. Ge dem förslag om att ge dig chans med en ''Bo kvar hyreskontrakt''.
Får du en sån så behöver du betala hyran i tid varje månad annars bryts hyreskontraktet automatiskt och ni måste flytta direkt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Om jag förstår rätt så har hyresavtalet blivit uppsagt? Har ni pratat med hyresvärden? Om den har blivit uppsagt så är mitt tips att boka möte med hyresvärden och förklara situationen. Ge dem förslag om att ge dig chans med en ''Bo kvar hyreskontrakt''.
Får du en sån så behöver du betala hyran i tid varje månad annars bryts hyreskontraktet automatiskt och ni måste flytta direkt.
som jag förstår det så har de fått den chansen, alltså att betala i tid varje månad men det har inte hållits fr ts sida så hyresvärden har skickat ärendet till hyresnämnden.
Gick det så lång för din pappa också? Att det gick till hyresnämnden?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
som jag förstår det så har de fått den chansen, alltså att betala i tid varje månad men det har inte hållits fr ts sida så hyresvärden har skickat ärendet till hyresnämnden.
Gick det så lång för din pappa också? Att det gick till hyresnämnden?
Om de redan fick en sån avtal så är det tyvärr kört. Min pappa betalade för sent en sån faktura några dagar och hyresavtalet blev då uppsagt direkt. Han var försenad i 4 dagar. Det gick till hyresnämnden.
Men om de inte fick en så chans så har de chans fortfarande om de kontaktar hyresvärden.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Om de redan fick en sån avtal så är det tyvärr kört. Min pappa betalade för sent en sån faktura några dagar och hyresavtalet blev då uppsagt direkt. Han var försenad i 4 dagar. Det gick till hyresnämnden.
Men om de inte fick en så chans så har de chans fortfarande om de kontaktar hyresvärden.
Ok men då är det upp till hyresnämnden. De betalade 9 dagar för sent.
 

P.23

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jo de fick sånt men men har varit tvungen att betala höger o vänster annars hade min son kört med han så men nu ligger jag bra med hyran har betalat denna månaden så vet inte vad jag ska göra de ör lite svårt att bara flytta direkt eftersom vi är 3-4 personer i lägenheten
 

P.23

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ok men då är det upp till hyresnämnden. De betalade 9 dagar för sent.
Vi har inte fått de här kontakten än men de var ett förslag från mkb att i januari månad betalas i tid och februari och mars så kan dom göra de här kontrakten men än hittills har vi inte fått det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp